خبر فوری

یونس طاهری: اهداء 500 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی جاسک

هرمزبان:رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان جاسک از اهدای بیش از 500 جلد کتاب طی سه ماهه گذشته به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،یونس طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جاسک از اهداء 500 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: کتاب‌های اهدا شده با موضوعات مختلف بوده که مردم و مسئولان فرهنگ‌دوست این شهرستان برای استفاده عموم به کتابخانه‌ها اهدا کرده‌اند.

وی افزود: تعداد اعضای کتابخانه‌های جاسک یک‌هزار و 132 نفر است که حدود 8 درصد از جمعیت شهرستان را در بر می‌گیرد و این شهرستان همچنان رتبه پنجم خود را در این شاخص حفظ کرده است.

به گفته این مسئول مردم فرهنگ‌‌دوست جاسک می‌توانند با نذر و اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در این اقدام خداپسندانه شریک شده و باقیات و صالحاتی از خود بر جای گذارند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی جاسک طرح «اهدای کتاب» را یک طرح فرهنگی برشمرد و بیان داشت: این طرح یک طرح جنبشی و مردمی است و نیاز به فضاسازی رسانه‌ها برای موج‌آفرینی دارد تا کتاب‌های محبوس شده از کتابخانه‌های شخصی خارج شود.

طاهری اهمیت دادن به مسئله کتاب و کتابخوانی را یکی از راه‌های توسعه فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: از آنجا که جامعه کنونی به شدت نیازمند مطالعه بوده لازم است متولیان امر کتاب و کتابخوانی با اجرای برنامه‌های کاربردی، توجه عموم مردم را به این مهم جلب کنند.

به گزارش فارس این شهرستان دارای دو کتابخانه عمومی به نام‌های شهید باهنر و اندیشه لیردف است که با بیش از یک‌هزار و 182 عضو و 15 هزار نسخه و 16 هزار عنوان کتاب در حال حاضر مشغول فعالیت هستند.

جاسک با 52 هزار نفر جمعیت در 320 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید