خبر فوری

اعطای عفو به 498 نفر از زندانیان استان هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصاق اکبری گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی محبوس در زندان‌های سراسر کشور، پیشنهادی از سوی ریاست معزز قوه قضاییه موافقت کرده‌اند در همین راستا 498 نفر از زندانیان محبوس در زندان‌های استان هرمزگان نیز که مشمول این بخشنامه شده‌اند از زندان آزاد و یا مشمول تخفیف مجازات قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه شرایط و ضوابط عفو اعطایی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند 11 از اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشمول محکومانی می‌گردد که محکومیت آنان تا تاریخ 95/1/24 قطعیت یافته و واجد الشرایط استفاده از عفو یا تخفیف مجازات تشخیص داده می‌شوند، خاطرنشان کرد: بر این اساس 498 نفر از زندانیان در استان هرمزگان مشمول این بخشنامه قرار گرفته‌اند تا موجبات عفو یا تخفیف مجازات و بهرمندی آنها از رأفت اسلامی فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ادامه داد: از 498 زندانی مشمول، 181 نفر از زندان آزاد شدند و 317 نفر دیگر نیز مشمول تخفیف مجازات قرار گرفته‌اند.

اکبری تصریح کرد: از مجموع زندانیان مشمول عفو 15 نفر خانم و مابقی مرد بوده‌اند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به کاهش جمعیت کیفری زندان‌های کشور و همچنین دستورالعمل ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه در خصوص تحقق این موضوع، از برنامه راهبردی دادگستری کل استان هرمزگان به‌ منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان با رویکرد پیشگیری از جرایم و همچنین استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در آرای صادره از محاکم استان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان هدف از اعطای عفو و همچنین اعمال سیاست زندان‌زدایی را برخورداری زندانیان مستحق از این امتیاز به‌ منظور بازگشت مجدد به اجتماع، بهره‌مندی از فرصت خدمت و همین‌طور کاهش جمعیت ورودی به زندان‌ها از طریق پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات برشمرد و خاطرنشان کرد: بدون تردید اگر توجه ویژه دستگاه قضایی به سیاست‌های پیشگیرانه و کنترلی نبود امروز شاهد شمار زندانیان بیشتری در زندان‌ها و ندامتگاه‌های کشور بودیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس / روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان هرمزگان (hbref.ir/fB)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید