خبر فوری

برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در کانون پیامبر اکرم(ص) شهر بیکاه

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،محمد ارزشی، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) مرکز بخش بیکاه شهرستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس با تبریک اعیاد شعبانیه عنوان کرد: جشن بزرگ و محوری ولادت فرخنده و مبارک حضرت مهدی موعود(عج الله تعالی فرجه الشریف) در شهر بیکاه با مجری گری کانون فرهنگی هنری در مسجد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) برگزار می شود.

وی افزود: در این آیین باشکوه حجت الاسلام و السلمین محمد برزگر، مسئول بیسج طلاب استان هرمزگان در رابطه با مهدویت، فلسفه انتظار، ظهور و وظایف منتظران به ایراد سخن خواهد پرداخت.

به گفته ارزشی؛ مولودی خوانی، اجرای گروه سرود نونهالان کانون و تئاتر، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع آخر الزمان، مسابقه فرهنگی «دلنوشته ای به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، راه اندازی کارگاه قصه گویی به منظور آشنایی کودکان با هدف معرفی شخصیت و جریان ولادت امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از دیگر بخش های این آیین است.

وی، آذین بندی و چراغانی کردن سردرب مسجد و کانون، برپایی ایستگاه صلواتی، اهدا هدایای نفیس به کسانی که نامشان مهدی است، تجلیل از پاسداران بازنشته و جانبازان پیشکسوت، تجلیل از برگزیدگان مسابقات فرهنگی کانون و مسابقه نقاشی را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: آیین جشن بزرگ میلاد امام زمان(عجل الله فرجه الشریف) شنبه شب(1 خرداد ماه سال جاری) در مسجد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) مرکز شهر بیکاه برگزار می شود.

ارزشی به فعالیت کانون در اعیاد شعبانیه اشاره و خاطرنشان کرد: همایش «همسران آسمانی» ویژه همسران پاسدار، جانباز و شهدا با سخنرانی حجت الاسلام بهزاد پودات از کارشناسان مذهبی و راویان دفاع مقدس همزمان با شب میلاد امام حسین(علیه السلام) یکی از برنامه های شاخص کانون است.

وی افزود: مراسم بزرگداشت مقام شامخ حضرت ابوالفضل(علیه السلام) در نظرگاه حضرت ابوالفضل(علیه السلام) روستای کمیز و مراسم جشن ولادت امام سجاد(علیه السلام) در نظرگاه امام سجاد(علیه السلام) شهر بیکاه به همراه پخش صلوات شعبانیه، قرائت بندهای از صحیفه سجادیه، تجلیل از خادم نظرگاه و سخنرانی حجت الاسلام سید منصوری روحانی مستقر در رابطه با شخصیت امام سجاد و صحیفه از دیگر برنامه های شعبانیه کانون با استقبال بسیار خوب اقشار مختلف مردم برگزار شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) بیکاه همچنین عنوان کرد: ویژه برنامه «جنگ شادی شعبانیه» نیز از امروز دوشنبه(26 اردیبهشت) آغاز و تا نیمه شعبان هر شب در یکی از مساجد مناطق محروم شهرستان رودان برگزار می شود.

وی افزود: در این ویژه برنامه، آیتم های متنوعی نظیر سخنرانی، مولودی خوانی، مسابقات فرهنگی، نمایش طنز، ایستگاه صلواتی و تجلیل از خادمین مساجد پیش بینی شده است.

گفتنی است؛ شهر بیکاه تا مرکز شهرستان رودان 17 کیلومتر دارد و شغل اکثر مردم آن نیز کشاورزی و باغداری است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری شبستان

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید