خبر فوری

تلاش استاندار هرمزگان برای احقاق حق کارگران آلومینیوم المهدی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،در متن بیانیه استانداری هرمزگان پیرامون مسائل اخیر پیش‌آمده برای کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزآل بندرعباس آمده است:

از همان روزهای نخست بروز مشکل برای کارگران خدوم و زحمتکش مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزآل بندرعباس، استانداری هرمزگان در بالاترین سطح مدیریتی، در چارچوب قانون، پیگیر مساله پیش‌آمده بوده و هست که در این راستا با واقع‌بینی صادقانه موضوع را پیگیری و از هیچ تلاشی برای تامین خواست و نظر کارگران دریغ نکرده است.

اینکه در برخی تریبون‌ها با داعیه حمایت از کارگران، تلاش‌ها و اقدامات دولت و شخص استاندار هرمزگان که با اهتمام ویژه و دلسوزی شخصا هدایت جلسات رفع مشکلات ناشی از تعدیل نیروی انسانی در این مجتمع را برعهده دارد، نادیده گرفته می‌شود یک کم‌لطفی آشکار و سوءاستفاده از فضای باز موجود است.

قطعاً این‌گونه موضع گیرهای احساسی و اظهارنظرهای خلاف واقع در خصوص مشکلات کارگران آلومینیوم المهدی با هدف القاء هواخواهی کاذب از کارگران آلومینیوم است و برخی می‌خواهند از این فضا نهایت بهره را ببرند.

شایسته نیست که برخی‌ با متهم کردن دولت و استانداری بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های موجود، در حالی‌که هیچ راهکار عملی را پیشنهاد نمی‌دهند صرفا در پی موجه جلوه‌دادن خود باشند و این افراد در هر جایگاهی که هستند بدانند نمی‌توان با موج‌سواری و عوام‌فریبی در بلندمدت برای خود کسب محبوبیت کنند.

مصاحبه منتشر شده از شخص استاندار پیرامون وضعیت کارگران آلومینیوم، برداشتی ناقص از سخنان استاندار محترم بوده که به موازات آن برخی‌ از فرصت‌طلبان که مترصد چنین فرصتی برای حمله به استانداری بودند موضوع یادشده را دستمایه عقده‌گشایی قرار دادند.

منصفانه نیست زمانی که استاندار شخصا بارها خود به مساله ورود کرده و در بالاترین سطح اعم از وزیر و سایر مراجع پیگیرهای متعددی تا امروز داشته که مستندات آن نیز موجود است، این چنین مورد بی‌مهری و کم‌لطفی و غرض‌ورزی قرار بگیرد.

تجمع کارگران معترض به وضع موجود در کارخانه، طی چندین مرحله در جلوی استانداری در امنیت کامل برگزار شده و همواره با آغوش باز به سخنان نمایندگان آنها گوش داده شد و استانداری هرمزگان همواره با شفافیت با این موضوع برخورده کرده و در همه جلسات تصمیم‌گیری از نمایندگان کارگران حمایت جدی کرده است.

برخی‌ها با انتساب نادرست جملاتی به استاندار درصدد نشان دادن این هستند که استانداری نسبت به مشکل کارگران آلومینیوم بی‌تفاوت است و همت لازم را ندارد و اگر آقایانی که این روزها در گوشه و کنار در سخنان خود به استانداری حمله می‌کنند، دلسوزتر از استاندار و مسؤولان ارشد استان هستند، خود چرا از جایگاه قانونی‌ موجود که در اختیار دارند، برای رفع مشکل تلاشی نمی‌کنند و تنها به مصاحبه‌های تفرقه‌برانگیز و فریبکارانه بسنده می‌کنند.

فردی که خود به قانون و دستورالعمل‌ها آشناست و حتی در ریز پیگیری‌های استانداری نیز قرار دارد، در اظهاراتی که سراسر غیرمنطقی، غیرمنصفانه، احساسی و غرض‌ ورزانه است، استاندار هرمزگان را که تاکنون با تمام تلاش و حساسیت پیگیر رفع مشکلات کارکنان بوده و هست، را متهم می‌کند، بدون اینکه اندکی جانب انصاف را در سخنان خود رعایت کند و مشخص نیست این‌گونه افراد با چه سند و مدرک و دلیل متقنی این‌چنین به مسؤولان استانی تهمت می‌زنند و جو وحدت و آرامش استان را خدشه‌دار می‌کنند.

در پایان لازم به ذکر است که در دولت تدبیر و امید بنا و سیاست بر احقاق حق و اجرای عدالت در مورد کارگران به‌عنوان قشری زحمتکش است و استاندار هرمزگان و معاونان وی تمام تلاش خود را برای احقاق حق کارگران خدوم و زحمتکش مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزآل بندرعباس انجام داده و خواهند داد و بر این باوریم که باید از تمام ظرفیت‌ها برای حل مشکلی که توسط مرکزنشینان ایجاد شده استفاده کنیم و با ژست قهرمانی نمی‌توان مدعی حل این مشکلات بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس / روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان (hbref.ir/GX)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید