خبر فوری

راه‌اندازی مرکز رشد دریایی در هرمزگان تا نیمه دوم امسال

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، علی فتی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که آغاز به کار مرکز رشد دریایی در هرمزگان توسط 7 شرکت انجام شود، افزود: همچنین برنامه‌هایی برای فعالیت در طرح توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شده است.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: امسال 12محصول دانش‌ بنیان این مرکز تجاری‌ سازی می‌شود.

فتی افزود: محصولاتی مانند کوره تونلی برای جداسازی مواد در مرحله صنعتی ارائه شده و کود بیولوژیک نیز به فروش رسیده است و 12 محصول مربوط به شرکت‌های مرکز رشد هستند که هنوز بازار خاصی برایشان پیدا نشده است.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: 75 شرکت دانش‌ بنیان و 2 مرکز رشد در حال فعالیت در این پارک علم و فناوری هستند که بیشتر شرکت‌ها در حوزه مکانیک فعالیت می‌کنند.

فتی افزود: 30 درصد شرکت‌ها در مراکز رشد پزشکی هستند و شرکت‌هایی نیز در حوزه پرورش جلبک و کود بیولوژیک فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: بزودی قرارداد همکاری با صنایع برای تجاری‌سازی محصولات با کاربرد صنعتی انعقاد می‌شود به طوری که تا انتهای سند توسعه 1404 کشور، تعداد شرکت‌های پارک به 500 شرکت برسد اما برای امسال تعداد 120 شرکت را هدف‌گذاری کردیم.

فتی افزود: بزرگ‌ترین مشکل پارک‌های علم و فناوری، تامین فضا برای شرکت‌های دانش‌ بنیان است.

وی گفت: اکنون در حال خریداری 2 هزار متر فضای فیزیکی برای استقرار شرکت‌های دانش‌ بنیان جدید هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 14 شرکت پارک علم و فناوری هرمزگان دارای تاییدیه دانش‌ بنیان هستند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 30 شرکت برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید