خبر فوری

ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی بندرلنگه به اداره‌کل شهرستان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حسن ضیایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه با توجه به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: استاندار هرمزگان محوریت اول کار را بر توسعه گردشگری در هرمزگان گذاشته است.

وی افزود: یکی از محوریت‌ها در برنامه ششم توسعه، تمرکز بر گردشگری است، چه گردشگری داخلی و چه تلاش برای افزایش گردشگری خارجی؛ ما در برنامه 1404 چیزی بالغ بر 20 میلیون نفر گردشگر می‌بایست در کل کشور پذیرا باشیم. هم‌اکنون آمار ما در سال گذشته 5 و نیم میلیون نفر بوده است با توجه به دیدگاهی که یک میلیارد گردشگر در سطح جهان باید گردش کنند و گردش مالی داشته باشند سهم ما کمتر از نیم در صد در جهان است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان اضافه کرد: با توجه به استعدادها و وجود ابنیه تاریخی و فرهنگی و طبیعی کشور، چند سالی است که با باشگاه میلیونی پیوسته و در نوروز 95 و 94 بیش از سه میلیون نفر گردشگر را پذیرا بودیم با توجه به ماندگاری و استفاده از امکانات جاذبه‌های تاریخی 7 میلیون نفر اقامت شب در استان هرمزگان داشتیم و سومین استان در ماندگاری گردشگر در کشور بوده‌ایم.

ضیایی تصریح کرد: با توجه به آمار و ارقامی که از جزایر و بنادر داریم هرساله افزایش گردشگر در این مناطق وجود داشته است با تمرکز به بندرلنگه متوجه می‌شویم که این بندر بیش از 50 اثر ملی ثبت‌شده دارد و باید تلاش کنیم در ثبت دیگر آثار تاریخی این شهرستان رتبه استان را در سطح کشور افزایش دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه اقداماتی برای تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی بندرلنگه به اداره‌کل تاکنون صورت گرفته است، گفت: با پیگیری‌های متعدد در تبدیل نمایندگی این شهرستان به اداره‌کل، روز گذشته سلطانی‌فر رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور طی ابلاغی در تاریخ 95/2/12 نمایندگی بندرلنگه با کسب 105 امتیاز به اداره‌کل ارتقا پیدا کرده است و فرمانداری، شورای شهر و شهرداری برای ارتقا، توسعه و تقویت این اداره‌کل کمک کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان هرمزگان در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت مطالب ذکرشده در فضای مجازی در تغییر کاربری خانه فکری گفت: خانه فکری در تملک ستاد اجرایی فرمان امام است و با رایزنی‌هایی که با ریاست این سازمان صورت گرفت قرار شد پس از کارشناسی رسمی دادگستری و تخفیف 50 درصدی و تنظیم تفاهم‌نامه و پس از پرداخت قسط اول و انجام امور اداری در تملک میراث فرهنگی درآید ولی متأسفانه تأمین اعتباری از مرکز صورت نگرفت که امیدواریم امسال اعتبارات لازم پرداخت شود و این مطالب در فضای مجازی کذب و شایعه است و هیچ‌گونه تغییر کاربری در این عمارت انجام نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید