خبر فوری

دکتر یحیی میرزاده: هرمزگان رتبه دوم کشوری میزان سواد سلامت ساکنان شهرها

هرمزبان:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: براساس سنجش های انجام شده در کشور، هرمزگان رتبه دوم کشوری در خصوص میزان سواد سلامت ساکنان شهرها را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،دکتر یحیی میرزاده روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در بررسی سنجش سواد سلامت بزرگسالان ایرانی ساکن شهرها در جمعیت 18 تا 65 سال در سال 1393 که در کل کشور انجام شد ، استان هرمزگان با بیش از 72 امتیاز از یکصد امتیاز مورد نظر، به رتبه دوم در سطح کشور دست یافت .
وی با بیان اینکه میانگین کشوری درتمام ابعاد سواد سلامت 68/3دهم درصد است، افزود: خواندن ، دسترسی ، فهم و درک ، ارزیابی ، تصمیم گیری و رفتار از جمله شاخص های مورد بررسی در سواد سلامت ساکنان شهرها است که هرمزگان در این شاخص ها از میانگین کشوری بالاتر می باشد.
دکتر میرزاده در بخش دیگری از صحبتهای خود از راه اندازی 22 مرکز دندانپزشکی تا پایان مهر ماه امسال در استان هرمزگان خبر داد.
وی با بیان برنامه های بخش بهداشت و درمان در نیمه نخست امسال به راه اندازی 33 مرکز دندانپزشکی در حاشیه شهرها اشاره کرد و گفت : این مراکز در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر و روستاها راه اندازی شده و در راستای گسترش این طرح 22 مرکز دندانپزشکی دیگر تا پایان مهرماه افتتاح خواهد شد ./ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید