خبر فوری

افزایش قیمت آب‌بها در بندرعباس اصولی نیست

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،پرویز سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: وزارت نیرو تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت آب‌بها را از طریق ادارات کل آب و فاضلاب شهری به شوراهای اسلامی شهرها تفویض کرده و اداره‌کل آب و فاضلاب شهری بندرعباس درخواست افزایش قابل توجه قیمت آب را به شورای شهر ارائه داده است.

وی افزود: افزایش آب‌بها به میزان بیش از 70 تا 80 درصد در بندرعباس که مورد درخواست آب و فاضلاب شهری است، اصولی نبوده و موجب فشار اقتصادی به مردم می‌شود.

عضو شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: هرگونه افزایش قیمت باید براساس شیب تدریجی و متناسب با قیمت آب در استان‌های همجوار که شرایط مشابهی مانند هرمزگان دارند باشد و نمی‌توان یک شبه قیمت آب‌بها را تا 80 درصد افزایش داد.

سالاری خاطرنشان کرد: آب نقش کلیدی در سلامت انسان دارد و با توجه به آب و هوای گرم شهر بندرعباس و استان هرمزگان، مردم استفاده زیادی از آب برای شستشو و استحمام دارند، لذا هر افزایش قیمتی باعث تاثیر مستقیم بر زندگی مردم شده و عملاً به مردم فشار اقتصادی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: اگر بنا بر افزایش قیمت است باید این افزایش به صورت پلکانی و بر مبنای اصولی و منطقی باشد و هر افزایشی متناسب با افزایش قیمت در استان‌های مجاور صورت گیرد، باید دید که آیا در استان‌هایی مانند بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان هم چنین افزایشی در کار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس گفت: افزایش غیرمنطقی قیمت آب به نفع مردم نیست و شورای شهر بندرعباس یکبار با افزایش قیمت انشعاب برای کمک به شرکت آب و فاضلاب شهری موافقت کرد و گام‌های خوبی با درآمدی که از محل افزایش هزینه انشعاب به دست آمد برداشته شد، اما باید در زمینه افزایش آب‌بها قدری با تأمل‌تر اقدام کنیم تا مبادا در این وضعیت سخت اقتصادی فشار به مردم وارد شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید