خبر فوری

کلیات طرح مکانیابی شهر جدید کوشک در شهرستان بندرلنگه تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،ابراهیم رستم گورانی سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری هرمزگان ظهر امروز در جلسه کمیته فنی کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان، با تشریح این طرح اظهار داشت: تهیه و تصویب این طرح حاطل مطالعات مهندسین مشاور برنامه ریزی منطقه ای، شهرسازی و معماری و گذشتن از مراحل قانونی به ویژه کمیته فنی کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهر سازی هرمزگان است.

وی در ادامه بیان داشت: ساخت 2 شهر جدید در کشور در راستای سیاست های توسعه منطقه جنوب کشور در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که شهر جدید کوشک یکی از این 2 شهر به شمار آید.

سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر طرح امکانسنجی و مکانیابی این شهر در مرحله مطالعات مکان یابی است، افزود: این طرح مطابق قانون جهت گذراندن مراحل قانونی تصویب طبق آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران محلی، ناحیه ای، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور، در جلسات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی مطرح و پس از تائید در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، به دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ارجاع شد.

رستم‌گورانی در ادامه تصریح کرد: مطالعات این طرح بر اساس اسناد بالادستی همچون مطالعات برنامه آمایش استان هرمزگان، طرح کالبدی منطقه ساحلی جنوب، طرح ناحیه بندرلنگه، سند ملی توسعه استان هرمزگان، طرح جامع مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور(ICZM) ،طرح ایجاد مناطق ویژه استقرار صنایع انرژی بر در سواحل جنوبی کشور انجام شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود متذکر شد: طرح تصویب مکانیابی شهر جدید کوشک در سه مرحله شامل مطالعات پایه و راهبردی، نیازسنجی و امکان سنجی طرح وارائه ایده های اولیه شامل شبکه ارتباطی اصلی، فرعی، جانمایی کاربری ها و سطح سرانه مورد نیاز تهیه و جهت اقدام ارائه شه است.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید