خبر فوری

تامین آب آشامیدنی 105 روستای ساحلی هرمزگان در هفته دولت

هرمزبان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: با بهره برداری از پروژه های آب شیرین کن در دست اجرا در هفته دولت امسال، آب آشامیدنی 105 روستای ساحلی استان در شهرستان های جاسک، قشم و بندرلنگه تامین می شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،عبدالحمید حمزه پور روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با هفته دولت امسال هفت سایت آب شیرین کن با حجم بیش از 15 هزار مترمکعب در روستاهای ساحلی استان بهره برداری می شود.
وی، با اشاره به بحران کم آبی در هرمزگان ، تصریح کرد: 16 سال خشکسالی و کاهش نزولات جوی موجب سطح منابع آب های استان شده که این کاهش، 750 روستا را در هرمزگان با کمبود آب روبرو کرده است.
این مقام مسوول با بیان اینکه که برای کمک به تامین آب این روستاها حفر 20 حلقه چاه در دستور کار قرار گرفته، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آبرسانی به 400 روستا با تانکر انجام می شود و آب 350 روستا نیز جیره بندی شده است.
بر اثر خشکسالی های اخیر 22 حلقه چاه و 19 دهنه چشمه که از منابع تامین کننده آب روستاها بود خشک و 135 حلقه چاه نیز با کاهش آب دهی و آب 183 حلقه چاه هم شور شده است .
البته خشکسالی تنها موجب کم آبی در روستاهای هرمزگان نشده وطبق گفته مسوولان شرکت آبفا استان، شش شهرهرمزگان با تنش آبی مواجه بوده وتعدادی نیز در معرض تنش قرار دارند.
طی هفته های اخیر کاهش سطح منابع آبی هرمزگان به حدی بوده که مردم بندرعباس مرکز استان هرمزگان برای ساعات طولانی بیش از 48 ساعت شاهد قطعی آب و یا افت فشار شدید آب بوده اند.
هرمزگان دارای یک هزارو 829 روستا با جمعیتی در حدود 750 هزار نفر است که از این تعداد حدود یک هزارو 300 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان هستند.
در تقویم رسمی کشورمان دوم تا هشتم شهریورماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است./ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید