تسریع در روند رسیدگی ها و جلوگیری از اطاله دادرسی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حجت الاسلام و المسلمین اکبری بر تقویت برنامه ریزی، تلاش و نظارت برعملکردها به منظور کاهش روند اطاله دادرسی و آمار ورودی پرونده های قضایی در محاکم استان هرمزگان تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در اولین جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری استان هرمزگان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص لزوم تحقق عدالت آسان برای عموم مردم ،خواستار تلاش هرچه بیشتر و پیگیری مستمر در شورای برنامه ریزی به منظور دستیابی به این هدف در دادگستری کل استان هرمزگان شد .

وی افزود: ضروری است که با تلاش و همت مضاعف، دسترسی آسان به عدالت ، کوتاه شدن فاصله صدور حکم تا اجرای احکام و دیگر عوامل تأثیر گذار در ارتقای بهره وری و جلب رضایت مردم محقق شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ، تلاش در دستگاه قضایی و حرکت در جهت احقاق حقوق مردم و اجرا و بسط عدالت را رسالتی خطیر و شایسته تقدیر قلمداد کرد و در ادامه با تأکید بر لزوم تسریع در روند رسیدگی ها و جلوگیری از اطاله دادرسی بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات به عمل آمده ، حجم پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی استان نسبت به سالیان گذشته کاهش نسبی یافته است.

رئیس شورای برنامه ریزی دادگستری استان هرمزگان در ادامه، از برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور تسریع در روند رسیدگی ها در محاکم قضایی استان هرمزگان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری، ضمن تأکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به مباحث و اقدامات فرهنگی در دستگاه قضایی استان با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و ریاست معزز قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران(دامت برکاته) با اشاره به برنامه‌ ریزی های فرهنگی صورت گرفته در دادگستری استان هرمزگان به منظور عملیاتی شدن این برنامه ها در سال پیش رو، از اجرای طرح‌های جدید فرهنگی و با تکیه بر مشارکت هر چه بیشتر مسئولان قضایی و معاونت های دادگستری استان درسال جاری خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان با اعلام این که در سال 1394 تعداد پرونده های وارده به محاکم قضایی استان هرمزگان42900 مورد بوده است؛ ابراز امیدواری نمود تا باتوجه به برنامه ریزی صورت گرفته در دادگستری استان هرمزگان این میزان در سال 1395 به میزان 33000 پرونده کاهش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی دادگستری کل استان هرمزگان و بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه ، دادگستری استان هرمزگان نسبت به اکثر استانهای کشور در زمینه جرایم کیفری با کاهش ورودی پرونده به محاکم خود روبرو است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری،سلامت دستگاه قضایی را در گرو اجرای صحیح و دقیق قانون دانست و گفت: تسریع در جریان دادرسی و جلوگیری از اطاله رسیدگی ها، پیشگیری از وقوع جرم و توجه به استحکام و اتقان آراء قضایی از جمله موارد موثر در سلامت و کارامدی دستگاه قضایی است و ابراز امیدواری کرد با تحقق هر چه بیشتر این ویژگی ها در دستگاه قضایی استان نقض آراء در مراحل تجدید نظر و رسیدگی مجدد به حداقل ممکن برسد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از افتتاح دادگاه عمومی در بخش توکهور و هشت بندی شهرستان میناب خبرداد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان / روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید