خبر فوری

30 درصد جمعيت هرمزگان در حاشيه شهرها زندگي مي كنند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،مرتضي محمودزاده چهارشنبه درهمايش كاهش آسيب هاي اجتماعي در ميناب اظهار داشت: حاشيه نشيني محصول توسعه نامتوازن و محلي براي رشد آسيب هاي اجتماعي است.
وي پنج موضوع حاشيه نشيني ، اعتياد ، طلاق، مفاسد اخلاقي و كانون هاي بحران زا را از جمله عوامل و آسيب هاي جدي اجتماعي در هرمزگان برشمرد و تاكيد كرد: نياز است چاره انديشي و اقدام و عمل لازم براي رفع اين آسيب ها انجام شود.
محمودزاده با بيان اينكه شهرستان ميناب از 40 كيلومتر نوار ساحلي برخوردار است، تصريح كرد: با وجود اين ظرفيت ها اين شهرستان با نرخ بيكاري حدود 17 درصد مواجه است.
مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري هرمزگان بيان داشت: لازم است از طريق ورود بخش خصوصي و استفاده از ظرفيت هاي انساني بومي و ماندگار در شهرستان ميناب، سرمايه گذاري هاي لازم صورت گيرد.
محمود زاده با اشاره به رشد آسيب هايي همچون افزايش بيماري هاي رفتاري در شهرستان ميناب، گفت: مي توانيم با استفاده از ظرفيت نخبگان ، فرهنگيان و دانشجويان مسائل و آسيب هاي اجتماعي را رصد و پايش كنيم.
شهرستان ميناب با 300 هزار نفر جمعيت در 90 كيلومتري شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده و دومين شهرستان بزرگ استان بعد از مركز مي باشد.
بر اساس نتايج آخرين تقسيمات كشوري (پايان سال 1390) استان هرمزگان داراي 13 شهرستان 38 بخش، 34 شهر،85 دهستان ودو هزارو 244پارچه آبادي ( 1730 آبادي داراي سكنه ) است.
جديد ترين سرشماري انجام شده حاكي از افزايش چمشگير جمعيت اين استان در سه دهه گذشته است طوريكه طبق آخرين سرشماري عمومي نفوس و مسكن در سال 1390 ؛ جمعيت هرمزگان معادل يك ميليون و 578هزارو نفر اعلام گرديده كه مبين آهنگ رشدي معادل2و37دهم درصد بوده است.
اين درحالي است كه طي 45 سال اخير جمعيت استان بيش از چهار برابر شده و از 346 هزار نفر سال 1345 به يك ميليون و578 هزار نفر در سال 1390 رسيده است.
با وجود كاهش نرخ رشد جمعيت هرمزگان از2و 83دهم درصد در سال 1385 به 2و 37دهم درصد در سال 1390، اين استان همچنان نسبت به كل كشور و بسياري از استانها از ميزان باروري و زاد و ولد و در نتيجه نرخ رشد جمعيت بالاتري برخوردار است ، بطوريكه در جايگاه سوم بعد از استانهاي بوشهر و البرز قراردارد.

انتهای پیام /

منبع: ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید