خبر فوری

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان: تخلیه و بارگیری بی‌وقفه در بندر شهید رجایی

هرمزبان:مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: نخستین کشتی بزرگ خط مستقیم کانتینری EVERGREEN پس از تخلیه و بارگیری بیش از ١٥٠٠ TEU کانتینر، بعد از ظهر دیروز بندر شهید رجایی را به مقصد بندر دمام عربستان ترک کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،ابراهیم ایدنی با این خبر اظهار داشت: کشتی نسل پنجمی‌ Ever Legion ‌با ظرفیت ٨ هزار و ٥٠٠ TEU کانتینر با گذر از بنادر شانگهای، هنگ کنگ، تایوان، مالزی، سری لانکا و جبل علی وارد بزرگترین بندر کانتینری ایران شد.

وی اضافه کرد: این کشتی غول پیکر در سفر به این بندر عملیات تخلیه و بارگیری ١٢٦٥TEU کانتینر صادراتی و حدود ٢٧٦  TEU کانتینر وارداتی را به انجام رساند.

ایدنی ادامه داد: کشتی اِوِر لژیون با ٣٣٥ متر طول و حدود ١٤ متر آبخور، سه شنبه شب سیزدهم مردادماه ٩٤ بدون کمترین معطلی در اسکله ٢٧ ترمینال دوم کانتینری بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: این کشتی روز گذشته پس از انجام عملیات تخلیه و بارگیری، بندر شهید رجایی را به سمت بندر دمام عربستان ترک کرد.

ایدنی با بیان اینکه تاکنون١٠ خط لاینر به صورت هفتگی تردد کشتی‌های خود را به بندر شهید رجایی برقرار کرده‌اند، افزود: ٦ خط لاینر دیگر نیز در آینده‌ نزدیک فعالیت خود را در این بندر از سر می‌گیرند.

همچنین کاپیتان کشتی اِوِر لژیون با ابراز خرسندی از ورود به بندر شهید رجایی اظهار داشت: حضور در بندر شهید رجایی ٧٠ مایل مسیر دریایی ما را نسبت به بنادر حاشیه خلیج فارس کاهش داده است.

«کوکوجو» ضمن ابراز رضایت از اقدامات صورت گرفته عنوان کرد: عملیات هدایت کشتی، کاملاً ایمن و عملیات تخلیه و بارگیری در کمترین زمان ممکن مطابق مدل‌های استاندارد در بندر شهید رجایی انجام‌ شد.

بنابراین گزارش منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و 4٠ پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.

 

منبع: خبرگزاری فارس(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید