خبر فوری

ثبت ۱.۱ میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان طی یک هفته اخیر/ جابه‌جایی ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو

هرمزبان: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از ثبت بالغ بر یک میلیون و یکصد هزار نفر سفر دریایی و جابه‌جایی بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو از طریق بنادر مسافری این استان طی یک هفته اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، ابراهیم ایدنی اظهار داشت: طی هفت روز زمان اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال 94 که از بیست و پنجم اسفند ماه آغاز شده است جابه‌جایی یک میلیون و 112 هزار و 316 نفر-سفر از طریق بنادر مسافری در استان هرمزگان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس صورت گرفت.

وی بیان‌ داشت: مقصد عمده مسافران نوروزی بیشتر جزایر کیش، قشم و هرمز بوده و بیشترین حجم جابه‌جایی مسافر مربوط به روز دوم فروردین است که طی یک روز، 313 هزار و 361 نفر سفر انجام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: از 25 اسفند تا پایان روز دوم فروردین که بازه زمانی یک هفته‌ای را شامل می‌شود، 130 هزار و 155 دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابه‌جا شده‌اند که بیشترین حجم جابه‌جایی خودرو در روز دوم فروردین با رقمی افزون بر 35 هزار دستگاه به ثبت رسیده است.

ایدنی بیان‌کرد: طی هفت روز گذشته 19 هزار و 756 سفر دریایی(تردد شناورهای مسافری) در 11 مسیر مجاز اعلام شده بین بنادر و جزایر استان هرمزگان صورت گرفته است که بیشتر رقم آن مربوط به روز دوم فروردین با 7 هزار و 474 بار تردد است.

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان ضمن ارائه آماری از فعالیت‌های گردشگری دریایی استان طی یک هفته اخیر تصریح‌کرد: طی این مدت در مجموع بالغ بر 141 هزار نفر از شناورهای تفریحی برای انجام گشت‌های دریایی بهره‌مند شدند که 11 هزار و 482 سفر (تردد دریایی) به همین منظور به ثبت رسید.

وی در پایان یادآور شد: در طرح نوروزی سال 95 که از 25 اسفند گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد، 54 فروند شناور مسافری با ظرفیت 6 هزار و 281 صندلی و 48 فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت جابه‌جایی 2400 دستگاه خودرو طی هر بار سفر، جابه‌جایی مسافر و خودرو را به جزایر استان هرمزگان برعهده دارند.

لازم به ذکر است استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران زمین هر ساله پذیرای میلیون‌ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط این سرزمین است که در ایام بهاری چند صباحی را در دامن آب‌های فیروزه‌ای خلیج فارس سپری می‌کنند به گونه‌ای که بنادر مسافری این استان بیش از 95 درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و حدود 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را پشتیبانی می‌کنند و حجم عمده این مسافرت‌ها نیز در تعطیلات نوروزی انجام می‌شود.

گفتنی است میهمانان نوروزی علاقه‌مند به سفرهای دریایی هم اکنون می‌توانند برای سفر به جزایر قشم و هرمز از بندر شهید حقانی بندرعباس و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل- بندر لافت استفاده کنند، بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز برای سفر مسافر و خودرو به جزیره کیش آماده خدمات رسانی به مسافران دریایی هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم / روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان

کد خبر: 4142

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید