خبر فوری

میناب ، گلستان هرمزگان

هرمزبان:میناب ، شهری با قدمت تاریخی که به سبب باغها ، مزارع و دشت سرسبز به گلستان هرمزگان شهردت دارد .

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،

میناب با نام‌های مینو، مینا، هرمز و آنامیس شهرت داشته و نئارخوس دریانورد مقدونی در سفر نامه اش با عنوان هارموز و آرموز از این شهر یادکرده  است. میناب ، گلستان هرمزگان

جلگه میناب بیش از ۱۰۰ هزار سال قدمت دارد ، بنیان این شهر را به زمان ساسانیان نسبت می‌دهند اما بعضی از اسناد تاریخی نشان می‌دهد این شهر از قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال برخوردار است.

از سفر نامه نئارخوس (نئارکوس) سردار اسکندر می توان اینچنین برداشت کرد که این شهر در زمان ساسانیان به آبادانی و رونق رسیده ‌است.

 میناب ، گلستان هرمزگان

جاذبه های فراوان گردشگری و تاریخی این دیار سبب شده که یکی از شهرهای مقصد گردشگری استان هرمزگان در ایام تعطیل سال و تعطیلات نوروز لقب گیرد.

از مکان‌های دیدنی شهر میناب می‌توان به قلعه بی بی مینو، سد استقلال، پل میناب، گلپنگ میناب، هزار و یک شب، سفره خانه سنتی دنج، خور تیاب، مکان تفریحی بابا حاجی واقع در محلهٔ شیخ‌آباد،پنجشنبه بازار میناب، بام میناب ، قلعه‌های بجای مانده از دوره‌های تاریخی اشاره کرد.

باغهای انبه و لیمو ، نخلستانهای زیبا و صنایع دستی منحصر بفرد همواره مورد توجه مسافران و گردشگران است.

پنجشنبه بازار میناب محل نمایش صنایع دستی و هنر مردمان این سرزمین است.

شهر میناب از طریق بزرگراه به بندرعباس و سپس به بندر خمیر متصل می شود ، میناب از طریق جاده اصلی به شهرهای سیریک ،جاسک ، رودان و بشاگرد ارتباط دارد.

 میناب ، گلستان هرمزگان

اگر قصد دارید به خطه ی نیلگون خلیج همیشه فارس و استان هرمزگان سفر کنید دیدن مزارع و مکان های بکر شهر میناب رایتان تجربه ای خاطره انگیز را رقم خواهد زد.
انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

کد خبر: 4133

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید