خبر فوری

قادر صمدی:ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در سال 95

هرمزبان:مشاور رییس و مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام این که نگاه و سیاست های جدید در کمیته امداد سبب افزایش مشارکت مردم شده است، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال آینده حدود 20 هزار واحد مسکن برای مدد جویان احداث می کند.این گزارش در تاریخ 94/11/25 در خبرگزاری ا یرنا منتشر شده و ما به جهت اهمیت موضوع آن را بازنشر می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، قادر صمدی نگاه و سیاست ها جدید در کمیته امداد امام خمینی (ره) را سبب رشد حدود 20 درصدی مشارکت های مردمی دانست و افزود: امید به مشارکت بیشتر خیرین در همه استان ها خواهیم داشت.
این مسئول کمیته امداد با اشاره به ساخت 15 هزار مسکن مددجویی در سال جاری گفت: امیدواریم بتوانیم سال آینده بیش از 20 هزار مسکن ساخته و تحویل جامعه هدف بدهیم.

وی در ادامه از توافقنامه با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن مددجویان خبر داد و افزود: سپاه 20 هزار واحد مسکونی در دو مرحله برای مددجویان کمیمته امداد احداث می کند.
صمدی افزود: سپاه قرار است در مرحله نخست 5 هزار و 500 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد بسازد و در سال 96 نیز 14 هزار و 500 واحد به بهره برداری برساند.
صمدی گفت: قرار است این واحدها در روستاهای مرزی و محروم ساخته شود.
وی در ادامه با اشاره به نیازسنجی های انجام شده در خانواده های تحت پوشش کمیته امداد گفت: بر اساس این آمایش ها 150هزار خانوار تحت پوشش فاقد مسکن و مسکن 340 هزار خانواده مددجو نیز نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است.
وی با اشاره به این که کمیته امداد امسال 15 هزار واحد مسکونی تا پایان سال در اختیار مدد جویان فاقد مسکن قرار می دهد، گفت: برای تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن باید خیرین و دیگر نهادها کمک کنند.
این مسئول کمیته امداد توجه و تمرکز اصلی فعالیت کمیته امداد را در استان ها محروم اعلام کرد و افزود: به استان هایی مانند ایلام، لرستان، سیستان بلوچستان توجه بیشتری داریم.
وی افزود: استان قم، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و سمنان بالاترین مشارکت مالی خیران را دارند.
این مسوول همچنین از افتتاح 4 هزار و 255 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و افزود: یک هزارو 822 واحد در مناطق روستایی و 2 هزارو 433 واحد مسکونی شهری در دهه مبارک فجر به مددجویان تحویل داده شد.
وی گفت: واحدهای مسکن روستایی بیشتر در استان های هرمزگان، خراسان رضوی، کرمانشاه، گیلان، سیستان و بلوچستان ساخته شده و در استان های فارس، سمنان، هرمزگان و زنجان بیشترین واحدهای شهری احداث شده است.
صمدی در ادامه گفت: در استان های که سطح مشارکت خیرین بالا است خیران به استان ها نیازمند ورود پیدا می کنند.
وی گفت: کمیته امداد برای مسکن محرومان تا 200 میلیون ریال در شهرها و در روستاها تا 100 میلیون ریال کمک بلاعوض می کند.
صمدی معوقات مردم به بانک ها را یکی از دلایل کم رغبتی بانک به اعطای وام ها اعلام کرد و افزود: خیرین به پرداخت معوقات مددجویان به بانک ها کمک می کنند.
وی با اشاره به این که بودجه امسال بخش مسکن کمیته امداد نسبت به سال گذشته 3 و نیم برابر شده است، گفت: که رشد خوبی داشته است و امیدواریم بودجه سال 95 نیز رشد داشته باشد.
این مسئول کمیته امداد از افتتاح 78 پروژه دیگر نیز در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: کمیته امداد 71 واحد خانه بهداشت روستایی با مشارکت مالی وزارت بهداشت و استانداری ها و هفت واحد کانون فرهنگی و مرکز کارآفرینی به بهره برداری رسانده است.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کد خبر: 4129

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید