خبر فوری

فرماندار ویژه میناب: فنی و حرفه ای ،بهترین راه برای حل مشکل بیکاری در منطقه مکران

هرمزبان:معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: توجه به آموزشهای فنی و حرفه ای یکی از بهترین راه های برون رفت مشکل بیکاری در منطقه مکران است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان میناب ، علیرضا پاکدامن در جمع پرسنل اداره فنی و حرفه ای شهرستان میناب در سالن اجتماعات این فرمانداری  با اشاره به جایگاه ویژه این اداره در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و کارآمد گفت: نیروی انسانی ماهر از عوامل کلیدی و انکارناپذیر در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور و منطقه محسوب می گردد .

وی با بیان اینکه امروز، آموزش فنی و حرفه‌ای به بخشی مهمی از نظام آموزشی کشور تبدیل شده است، گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای نقش بسزایی در تربیت افراد برای کسب شغل دارد و سبب فراهم کردن مهارت‌ها و دانش لازم برای افراد خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب ضمن تشکر از تلاش‌های مسئولان فنی و حرفه ای شهرستان به پاس برگزاری 90 دوره آموزشی و آموزش 1613 نفر در سال گذشته اضافه کرد: امروز حل مشکل بیکاری جوانان از مهم‌ترین دغدغه مردم و مسئولان بوده که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از راهکار های مناسبی برای حل این معضل است.

وی در ادامه اظهار کرد : هر نوع سرمایه گذاری کلان اقتصادی در سواحل مکران نیازمند به برنامه ریزی و سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی و توسعه منابع می باشد.

معاون استاندار هرمزگان در این نشست خواستار شد :اداره فنی و حرفه شهرستان میناب به مرکزیت شرق هرمزگان ضمن شناسای فرصت های شغلی منطقه مکران به عنوان متولی و مجری آموزشهای فنی و حرفه ای کوتاه مدت در بخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات به ارائه آموزش به کار آموزان بپردازد.

وی در پایان اذعان کرد :سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور جمهوری اسلامی ایران با ایجاد زمینه های لازم برای تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان مستعد و علاقمند به حرفه آموزی بازوی قدرتمند در تربیت نیروی کار در کشور است.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید