خبر فوری

دکتر جادری تاکید کرد: حمایت همه‌جانبه از جهاددانشگاهی برای توسعه هرمزگان

هرمزبان: استاندار هرمزگان گفت: استان به ویژه استانداری هرمزگان آمادگی همکاری و حمایت همه جانبه از جهاد دانشگاهی و برنامه‌هایش در جهت توسعه و عمران استان و ایجاد خدمات ارزنده و ماندگار برای مردم هرمزگان دارد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، دکتر جاسم جادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج‌فارس، با تبریک و گرامیداشت 16 مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، به تاسیس این نهاد در سال 59 و با فرمان حضرت امام خمینی (ره) اشاره و بیان کرد: نقش جهاد دانشگاهی در شکلگیری انقلاب علمی و فرهنگی در عرصه دانشگاه‌های کشور بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی با فعالیت‌های مناسب خود زمینه مناسبی را برای ترویج و نهادینه‌ سازی ارزش‌های اسلامی و انقلابی در دانشگاه‌ها فراهم کرد که این فعالیت ارزنده قابل تقدیر است.

جادری با بیان اینکه اعضای این مجموعه با روحیه تلاشگری و خدمت گام‌های بزرگی در جهت توسعه علم و فناوری در کشور برداشته‌اند، تصریح کرد: دستاوردهای علمی جهاد دانشگاهی برای کشور، چشمگیر و کم نظیر بوده و متخصصان متعهد و مومن فعال در این نهاد توانسته‌اند پیچیده‌ترین فعالیت‌های علمی را انجام داده و برای کشور افتخارآفرینی کنند. خوشبختانه جهاد دانشگاهی در راه خدمت به مردم و اصلاح کارها و تقویت بنیه علمی کشور قدم‌های مهمی برداشته است.

وی، زمینه‌های کاری جهاد دانشگاهی به خصوص در استان هرمزگان را بسیار گسترده برشمرد و اظهار کرد: قرار گرفتن استان هرمزگان در کنار خلیج‌ فارس، زمینه کارهای بسیاری را فراهم کرده و امیدوارم جهاد دانشگاهی با استفاده از نخبگان و متخصصان خود بتواند با تهیه طرح‌های علمی و قابل اجرا، بسیاری از مشکلات استان را که قابل حل است، برطرف و موانع را از پیش رو بردارد.

جادری خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی استان هرمزگان باید به دو مقوله کار علمی و فرهنگی به خوبی توجه داشته باشد و برای فعالیت‌های پژوهشی و تولید ثروت از طریق علم گام بردارد. استفاده از آب دریا برای کشاورزی، صنایع دریایی و شیلات و آبزی ‌پروری از مهمترین حوزه‌هایی هستند که جهاد دانشگاهی توانایی ورود به آن را دارد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف در استان هرمزگان باید ضمن برقراری تعامل مناسب با مجموعه جهاد دانشگاهی در هرمزگان، از دستاوردهای این نهاد در زمینه‌های علمی و پژوهشی استفاده کنند.

انتهای پیام

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید