خبر فوری

هرمزگان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

هرمزبان:هرمزگان با 126واحد اقامتی آماده اسکان و پذیرایی از میهمان نوروزی است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: 52 هتل و 30 کاشانه هم در قشم آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.
ضیائی با اشاره به ورود بیش از 3 میلیون مسافر نوروزی به هرمزگان در نوروز پارسال افزود: پیش بینی می شود ورود مسافر به استان در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به پارسال 7 تا 10 درصد افزایش داشته باشد.
وی گفت: 25 بوستان در شهرستان های استان آماده اسکان مسافران نوروزی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: برای حضور گردشگران و اسکان در جزیره هرمز هم 50 آلاچیق راه اندازی شده است.
ضیایی افزود: چند آشپزخانه غذا بیرون بر و رستوران سنتی هم در این جزیره غذاهای سنتی برای مسافران تهیه خواهند کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: جزیره هرمز با برخورداری از جاذبه های گردشگری سواحل بکر و کوه های رنگی و آثار باستانی مانند قعله پرتقالی ها، قصر بی بی گل، قصر صورت، بازار زعفرانی، برج گلک، برج تیر اندازدر ایام نوروز میزبان گردشگران داخلی وخارجی است.
ضایی افزود: هفت توقفگاه با ظرفیت هفت هزار دستگاه خودرو هم آماده خدمات رسانی در ایام نوروز به مسافران در بندر درگهان است .
وی افزود: آماده سازی سالن های ورزشی، مساجد و مدارس شهر درگهان و هلر برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در مواقع ضروری، از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره به تخفیف ویژه عوارض ورود کالا با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم برای فعالان اقتصادی، افزود: فعالان اقتصادی این مجتمع ها تخفیف های ویژه ای برای خریداران کالا در ایام نوروز در نظر گرفته اند.
شهر درگهان با 12 مجتمع تجاری شامل 6 هزار واحد صنفی، در کنار بازار قدیم این شهر در 25 کیلومتری شهر قشم واقع شده و به عنوان یکی از مهمترین شهرهای تجاری کشور در طول سال به ویژه ایام تعطیلات نوروزی میزبان تعداد زیادی از مسافران است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 4077

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید