خبر فوری

مهرماه امسال زمان بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن سیریک

هرمزبان:مدیر عامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان، از بهره‌برداری از پروژه آب‌شیرین‌کن بندرسیریک طی مهرماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حسین خادمی عصر امروز در حاشیه بازدید استاندار هرمزگان از پروژه آ‌ب‌شیرین‌کن در دست ساخت این بندر با اشاره به مشکل کمبود آب در سیریک، احداث هر چه سریع‌تر پروژه آب‌شیرین‌کن این شهرستان را ضروری دانست.

وی گفت: این آب‌شیرین‌کن با ظرفیت سه هزار و 750 متر مکعب در شبانه‌روز در مهر ماه امسال وارد مدار می‌شود.

مدیر عامل آبفای هرمزگان اضافه کرد: اجرای این پروژه با اعتبار 90 میلیارد ریال از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز شده و تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، همچنین روش شیرین‌سازی آن RO بوده و در مدت 12 ماه به اتمام می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح جیره‌بندی در این شهرستان، افزود: در حال حاضر آب شرب شهروندان سیریکی از طریق خط انتقال آب راونگ – جاسک و به میزان 950 مترمکعب در روز تامین می‌شود این در حالیست که آب مورد نیاز این شهرستان سه هزار متر مکعب در روز است.

خادمی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی این پروژه شامل ساخت سوله نصب آب‌شیرین‌کن، اجرای مخزن ته نشینی آب، ساخت فوندانسیون و محل دستگاه‌ها و فیلترهای آب‌شیرین‌کن، خرید 6 کیلومتر لوله جهت آب‌گیری و دفع پساب آب‌شیرین‌کن و … انجام شده است.

وی همچنین در پایان علل کندی اجرای این پروژه را مشکلاتی نظیر شرایط نامساعد آب‌گیری با توجه به شیب کم ساحل، مشکلات زیرساختی در زمینه برق شهری، عدم تامین مالی و زمانبر بودن خرید‌های خارجی و مشکلات گمرکی جهت ورود تاسیسات خریداری شده به داخل کشور عنوان کرد./خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید