خبر فوری

مسعود دالمن: تحقق اهداف استاندارد و تأمین ایمنی و سلامت مصرف‌کنندگان در هرمزگان

هرمزبان:سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: استانداری هرمزگان با دقت و توجه اقدامات تمامی بخش‌ها را در رسیدن به اهداف متعالی استاندارد و احقاق حقوق مصرف‌کنندگان و تأمین ایمنی و سلامت آنان رصد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، مسعود دالمن در سومین جلسه کارگروه تخصصی استانداردسازی و کنترل کیفیت کالا و خدمات استان هرمزگان عملکرد اداره‌کل استاندارد هرمزگان را در استانداردسازی کالا و خدمات در استان قابل تقدیر ویژه دانست و بیان داشت: اداره‌کل استاندارد با تلاش وافر همه کارکنان خود سعی در نهادینه‌سازی فرهنگ استاندارد و ارتقای کیفیت کالا و خدمات و ایمن‏‌سازی جامعه دارد که برگزاری مثبت و مؤثر کارگروه استانداردسازی و خدمات از سوی این اداره‌کل گواه این موضوع است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که تمامی اعضای این کارگروه با توجه ویژه در اجرایی کردن مصوبات آن بکوشند و با حضور فعال و موثر خود گام مهمی را در جهت استانداردسازی در استان بردارند زیرا که مردم شریف استان به عنوان مصرف‌کنندگان کالا و خدمات حق مهمی بر گردن متولیان امر دارند و در این مسیر نباید از هیچ کوششی دریغ شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گزارش ارائه شده از سوی اداره‌کل استاندارد هرمزگان را در این جلسه موثر و مبسوط دانست و ابراز امیدواری کرد که با تلاش فزآینده در سال آینده استانداردسازی طلا و مصنوعات آن، مصالح ساختمانی، جایگاه‌های سیلندر پرکنی، شهربازی‏‌ها و سیلندرهای گاز CNG و تمامی کالاها و خدمات با جدیت پیگیری و اجرا شود.

دالمن تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی باید با همکاری شرکت پخش فرآورده‏‌های نفتی در استانداردسازی تاکسی‏‌های گازسوز اقدام کند و این کار خود موجب کاهش آلودگی و هزینه‏‌های موجود خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: استانداری هرمزگان با دقت و توجه اقدامات تمامی بخش‌ها را در رسیدن به اهداف متعالی استاندارد و احقاق حقوق مصرف‌کنندگان و تأمین ایمنی و سلامت آنان رصد خواهد کرد.

* تأمین ایمنی و سلامت مردم از مهمترین اهداف اداره‌کل استاندارد هرمزگان است

مدیرکل استاندارد هرمزگان نیز در این نشست هدف از تشکیل سومین کارگروه استانداردسازی در استان را بررسی موانع، محدودیت‏‌ها و مشکلات مربوط به استانداردسازی سه بخش از جمله شهربازی‏‌های استان، جایگاه‏‌های سوخت CNG و مخازن CNG خودرو عنوان کرد.

عیسی باقرزاده افزود: یکی از مهمترین اهداف اداره‌کل استاندارد هرمزگان تأمین ایمنی و سلامت مردم است که این اداره‌کل با اهتمام و سعی و تلاش وافر در تحقق این هدف گام بر می‏‌دارد و در این مسیر نیازمند همکاری و همیاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و مسئولین امر جهت ارتقای کیفیت کالا و خدمات در استان است.

وی استانداردسازی شهربازی‏‌ها را با توجه به نزدیکی به ایام عید نوروز و استفاده بیش از پیش کودکان از وسایل بازی را امر مهمی دانست و بیان داشت: شهرداری‏‌های استان قبل از صدور مجوز فعالیت به شهربازی‏‌ها این مجوز را منوط به تأییدیه اداره‌کل استاندارد کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار برای کودکان و زیان‏‌های جانی و مالی نشویم.

مدیرکل استاندارد هرمزگان بر اهمیت استانداردسازی خودروهای گاز سوز به ویژه تاکسی‌ها نیز تأکید کرد و گفت: همانطور که در خردادماه امسال بازرسی از تاکسی‌های گازسوز با مخازن CNG از سوی این اداره‌کل انجام شد این آمادگی نیز وجود دارد که این اقدام به طور هدفمند در سال آینده نیز ادامه یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس / روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان

کد خبر: 3921

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید