خبر فوری

بیژن نامدار زنگنه: بهره برداری از مرحله نخست بزرگترین پالایشگاه گازی جهان در هرمزگان

هرمزبان:وزیر نفت عصر امروز در بازدید از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت : مرحله نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس اوایل سال آینده وارد مدار می شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، بیژن نامدار زنگنه افزود : برای ساخت مرحله نخست این پالایشگاه اکنون نزدیک به 3 میلیارد و دویست میلیون دلار هزینه شده و 500 میلیون دلار دیگر نیاز است.

وزیر نفت افزود : با راه اندازی مرحله نخست پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در سال 95،کشوربا تولید 12 میلیون لیتر بنزین یورو چهار، خودکفا می شود.

وی گفت : اکنون 700 میلیون دلار از صندوق توسعه برای ساخت پالایشگاه تصویب شده است.

پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با ظرفیت 360 هزار بشکه میعانات گازی درروز بزرگترین پالایشگاه در جهان است.

مدیر عامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت : : در مرحله اول راه اندازی این پالایشگاه 12 میلیون لیتر بنزین یورو چهار تولید می شود و پس از آن در 3 مرحله ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه به 36 میلیون لیتربنزین ، 14 میلیون و 400 هزار لیتر گازوئیل ، 4 میلیون لیتر سوخت جت و 3 هزار و 800 لیتر ال پی جی می رسد.

ادیب گفت : با برنامه ریزی انجام شده این پالایشگاه تا پایان سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

وی گفت : با بهره برداری از این پالایشگاه برای 10 هزار نفر به صورت مستقیم و30هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شودو ایران به صادر کننده بنزین و میعانات گازی تبدیل می شود.

محمد علی دادور قائم مقام مدیر عامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز گفت : خوراک این پالایشگاه روزانه 360 هزار لیتر میعانات گازی است که با یک خط لوله 36 اینچی به طول 388 کیلومتر از عسلویه تامین می شود و برای ساخت این خط لوله 260 میلیون یورو هزینه شده است. ساخت بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در سال 1384 آغاز شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 3917

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید