خبر فوری

حجت‌الاسلام رضا جوکار : اعتماد مردم سرمایه بزرگى براى منتخبین مجلس است

هرمزبان:امام جمعه قشم گفت: اعتماد مردم سرمایه بزرگی برای منتخبین مجلس است که باید از این سرمایه به خوبی در جهت خدمت‌رسانی به ملت بهره ببرند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، حجت‌الاسلام رضا جوکار در خطبه دوم نماز جمعه به انتخابات 7 اسفند اشاره کرد و گفت: انتخابات جلوه با عظمت از ولایتمداری، دشمن‌شناسی، پایداری، استقامت و وفادری ملت به نظام اسلامی بود که مردم به تبعیت از رهبر و لبیک به ندای ایشان حماسه آفریدند و وظیفه خود را به خوبی انجام دادند.

وی ادامه داد: ملت با حضور خود پیام ایستادگی بر انقلاب و آرمان‌های خون شهدا و امام راحل و ولایتمداری را به دنیا مخابره کرده و به دشمن پیام دادند که در صلح یا جنگ مواضع اصولی ملت ایران تغییرناپذیر است.

امام جمعه قشم به پیام‌های داخلی این انتخابات برای متخبین ملت نیز اشاره کرد و گفت: اعتماد مردم سرمایه بزرگی برای منتخبین مجلس است که باید از این سرمایه به خوبی در جهت خدمت‌رسانی به ملت بهره ببرند.

جوکار افزود: منتخبین در مجلس باید در برابر دشمن بایستند و از مواضع انقلاب کوتاه نیایند و با دلسوزی برای ملت از جناح‌بازی، باندبازی، رانت‌خواری و فساد اقتصادی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: پیگیری مشکلات مردم و دفاع از حقوق ملت و وضع قوانین برای این مهم و ارتباط خوب به مانند دوران قبل از انتخابات با مردم از وظایف منتخبین ملت است که باید در جهت حفظ اعتماد ملت به منتخبین از سوی نمایندگان رعایت شود.

جوکار به پیام ملت به مسئولان کشور نیز اشاره کرد و گفت: ملت در 7 اسفند با حماسه‌آفرینی و حضور پر شور در انتخابات وظیفه خود را انجام دادند و حالا نوبت مسئولان است که وظایف خود را در قبال مردم انجام دهند.

وی ادامه داد: ملت از دولت تدبیر و امید انتظار دارند که پس از صرف زمان دو سال و نیم از عمر خود برای به ثمر رساندن مذاکرات هسته‌ای، در جواب حماسه مردم حماسه اقتصادی را کلید بزنند و برای رفاه و آسایش مردم گام بردارد.

خطیب نماز جمعه قشم ادامه داد: انتظار می‌رود در زمان باقی‌مانده از عمر دولت تدبیر و امید همان همتی که برای مذاکرات هسته‌ای صرف شد، در حل معضلات و مشکلات اقتصادی نیز به کار گرفته شود.

امام جمعه قشم در ادامه خطبه دوم به 14 اسفند مصادف با تاسیس کمیته امداد حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: کمیته امداد در راستای فقرزدایی و برقراری عدالت اجتماعی با نگاه بلند حضرت امام تاسیس شد که این اقدام نشان‌دهنده هدف انقلاب برای توجه و رسیدگی به محرومان و مستضعفین است.

وی ادامه داد: باید برای فقرزدایی تلاش کرد و به جایی برسیم که دیگر کمیته امداد نیازی به کمک به محرومین نداشته باشد و با از بین رفتن تبعیض‌ها، شاهد فقر و محرومیت در جامعه نباشیم.

جوکار به 15 اسفند روز درختکاری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: باید نسبت به درختکاری اهتمام ویژه‌ای وجود داشته باشد اما نباید منابع طبیعی را صرفا در درخت و درختکاری دید.

امام جمعه قشم افزود: منابع طبیعی زیربنای اقتصاد کشور است که نیاز است هم از این ثروت ملی به خوبی بهره‌برداری شود و هم با فرهنگ‌سازی عمومی از منابع طبیعی صیانت و حفاظت شود.

وی به مشکلات قشم اشاره کرد و گفت: مسکن مهر به معضل بزرگی تبدیل شده و پس از گذشت چندین سال و پس از قول و وعده‌های مختلف در خصوص حل این مشکل، هنوز گام عملی از سوی مسئولین برداشته نشده است.

جوکار معضل بعدی شهرستان را افزایش نرخ سوخت شناورهای صیادی نسبت به نرخ اصلی سوخت عنوان کرد و افزود: رسیدگی به مشکل نرخ سوخت شناورهای صیادی از درخواست‌های مکرر صیادان است و امید می‌رود این مشکل توسط مسئولین شهرستان و استان مرتفع شود.

وی تاخیر بیش از حد عملیات گازکشی و عدم آسفالت کوچه‌ها و معابر شهرستان را نیز معضلی برای شهروندان قشمی دانست و از مسئولین درخواست کرد هرچه سریعتر برای رفع این موضوع نیز اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

کد خبر: 3875

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید