خبر فوری

مسئولان با تدبیر مدیریتی مانع از وقوع حوادث آتش سوزی شوند

هرمزبان:امام جمعه شهرستان قشم گفت: آتش سوزی اخیر بندرعباس هشداری به مسولان قشم به دلیل وجود مجتمع های عظیم تجاری است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار در خطبه های نمازجمعه شهرستان قشم اظهار داشت: مسئولان شهرستان قشم با توجه به وجود مجتمع های عظیم تجاری اصل پیش گیری را فراموش نکنند و با تدبیر مدیریتی مانع از وقوع چنین حوادثی در سطح شهرستان شوند.
وی با اشاره به 5 مرداد 58 سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور،  این فریضه الهی را قدرت نرم جمهوری اسلامی دانست و افزود: تریبون نماز جمعه سد دفاعی محکم در برابر دشمنان است و دشمن از حضور پر رنگ مردم در نماز جمعه می هراسد.
جوکار ادامه داد: نماز جمعه از شئون حاکم اسلامی است و بعد از انقلاب اسلامی به دستور امام راحل  در 5 مرداد 58 به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در تهران اقامه و سپس در سایر نقاط کشور برگزار شد.
امام جمعه شهرستان قشم به ویژگی های ممتاز نماز جمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه محلی برای  بیعت هفتگی مردم با حاکمیت اسلامی و امام زمان (عج) و مکانی برای نمایش وحدت مسلمین است.
وی ادامه داد: نماز جمعه بهترین مکانی است که هم به معنویات و سفارش به تقوا و تلنگر زدن به مومنین و هم به دنیا و مسائل و مشکلات دنیوی مردم نیز توجه دارد و خطبه نماز جمعه در برگیرنده معنویات و دنیای مردم است.
حجت الاسلام جوکار به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: آنچه در وین توافق شد جمع بندی ایران و گروه 1+5 بود که فرصت 90 روزه ای را برای تصویب متن مورد توافق در کشورهای طرفین مذاکره رقم زده است تا با کارشناسی دقیق در مورد متن برجام تصمیم گیری شود.
خطیب نماز جمعه قشم با انتقاد از کسانی که در بحث توافق هسته ای بیش از اندازه ابراز نگرانی می کنند و یا بیش از اندازه به توافق خوشبین هستند گفت: با وجود مقام معظم رهبری که ایشان سیاستمدار ترین فرد در جهان هستند جای نگرانی از جهت تصویب متن وجود ندارد زیرا ایشان به همه امور واقف هستند.
وی ادامه داد: خوش بینی بیش از اندازه نیز درست نیست نیاز امروز کشور بیش از هر زمان دیگر وحدت است توافق هسته ای و تعامل با دنیا خواست رهبری ،دولت و همه ملت ایران است زیرا موجب پیشرفت کشور می شود.
وی گفت: اما نکته قابل تامل خلف وعده های کشور های غربی و در راس آن امریکاست که موجب عدم اعتماد ملت ایران به این کشورهاست.
جوکار به نرمش قهرمانانه که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده بود پرداخت و در این راستا تصریح کرد: اندکی نرمش در برابر دول استکباری موجب شد تا مسئولان این کشورها به صورت رسمی به بی نتیجه بودن تحریم ها علیه ایران اذعان کنند و همین امر نیز موجب شد تا این کشورها پای میز مذاکره با ایران بنشینند.
خطیب جمعه قشم به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: چه توافق صورت بپذیر و چه نپذیرد باید اقتصاد مقاومتی را تقویت کرد و مسئولان با کمک مردم در جهت نهادینه کردن و تقویت اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
وی گفت: در صورت توافق آرمان های انقلاب شامل ذلت ناپذیری ، استکبار ستیزی، نفی سلطه پذیری، حمایت از مظلوم و ستیز با ظالم بنا به فرمایشات مقام رهبری بدون تغییر خواهد بود./تسنیم

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید