خبر فوری

محسن ضیایی: احداث دهکده های گردشگری ساحلی در هرمزگان

هرمزبان:ایجاد ۳ دهکده گردشگری ساحلی در استان مکان‌یابی شده است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: این ۳ منطقه در بخش لیردف شهرستان جاسک، ساحل شرقی شهر بندرعباس معروف به ساحل ۶۰۰ هکتاری و ساحل روستای طبن در شهرستان پارسیان انتخاب شناسایی شده اند.
محسن ضیایی افزود: بر اساس طرحی که از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ارائه شده، ۸ نقطه از سواحل ۴ استان جنوبی کشور برای احداث دهکده‌های گردشگری ساحلی باید انتخاب شود.

وی گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت هرمزگان و وجود ۹۰۰ کیلومتر کرانه ساحلی در استان، ۳ سهمیه از مجموع ۸ سهمیه به هرمزگان اختصاص داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت:تا کنون تفاهم نامه ایجاد دهکده گردشکری در ساحل شرقی شهر بندرعباس معروف به ساحل ۶۰۰ هکتاری با سازمان امور اراضی هرمزگان به امضا رسیده است .

محسن ضیایی افزود: تفاهم نامه ۳ جانبه با استاندار هرمزگان ، رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور و رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز به زودی امضا می شود.

وی گفت: اکنون مطالعات امکان سنجی و مطالعات محیطی بر روی ساحل شرقی شهر بندرعباس(معروف به ساحل ۶۰۰ هکتاری) انجام شده است و آماده جذب سرمایه گذار برای ایجاد امکانات گردشگری هستیم.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 3797

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید