خبر فوری

فرماندار میناب:محیط زیست باید همراه با برنامه های توسعه شهرستان میناب باشد.

هرمزبان:معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت:محیط زیست باید همراه با برنامه های توسعه شهرستان میناب باشد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان میناب علیرضا پاکدامن دوشنبه پنجم مرداد، در دومین کار گاه مشورتی تدوین برنامه مدیریت یکپارچه تالاب رود شور ،شیرین و میناب در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزارشد گفت:در این کار گاه باید نقاط مثبت و منفی را استخراج و و در جهت مدیریت بهتر تالاب این شهرستان به نتیجه برسانیم.
وی با اشاره به توسعه شهرستان میناب اظهار کرد: چنین کار گاه های باید روند دو سویه داشته باشد که ما بتوانیم در کنار حفظ تالاب ها در جهت توسعه منطقه نیز حرکت کنیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان  تاکید کرد : مقصود از توسعه بهبود زندگی در جامعه است و برنامه ریزی ها باید باعث بهره مندی حداکثر جامعه شود.
وی گفت: مردم از روند توسعه در شهرستان میناب ناراضی هستند و نباید محیط زیست مانع توسعه شهرستان باشد بلکه باید همراه با برنامه های توسعه دومین شهرستان استان هرمزگان باشد.
پاکدامن ادامه داد توسعه را نمی تواند یک فرآیند ساده در نظر گرفت و افزود مردم با ید با ایجاد تغییرات پایدار در شهرستان احساس رضایت کنند.
معاون استاندار هرمزگان  افزود ما به صورت یکسویه فقط داریم  از محیط زیست مراقب می کنیم ولی از آن هیچ گونه استفاده  نمی بریم.
وی با اشاره به لزوم حفظ محیط زیست برای نسل های آیند گفت: نسل امروز نیز باید از این منابع خدادادی بهرمند شود.
پاکدامن گفت:بنده به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان میناب از محیط زیست استان خواستارم که توسعه را در این منطقه به صور ت عام ببینید و با برنامه ریزی های مدون و اصولی  ،مردم بتوانند از ظرفیت های موجود ازجمله اشتغال و گردشگری در 40 کیلومترساحل  شهرستان برخودار باشند.
وی به موانعی که محیط زیست در مسیر پیش رو لایروی خور تیاب و فولاد آنامیس شهرستان میناب که با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در سال گذشته کلنگ زنی شد اشاره نمود.
و با اشاره به مطالعات صورت گرفته در زمینه ایجاد حوضچه های پرورش میگو و ماهی توسط شیلات استان و شهرستان برای افزایش اشتغال پایدار این شهرستان افزود : موانع زیست محیطی با توجه به رشد علم باید هرچه سریعتر رفع شود.
وی گفت:یکی دیگری درخواستاهای بنده این است که با حفظ محیط زیست درآینده باید اسکله ای بزرگ در دریا برای این شهرستان احداث شود .
پاکدامن در پایان  تاکید کرد اگر مردم از نظر  اقتصادی توانمند تر شوند و رفاه جامعه افزایش یابد  این خود مردم هستند که بیشتر به محیط زیست اهمیت می دهند.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید