خبر فوری

برداشت 23 هزارتن محصول انبه از باغ های هرمزگان

هرمزبان:مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به پایان فصل برداشت گفت: حدود 23هزارتن محصول از باغهای انبه این استان برداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،امیر حمزه بهاری اظهار کرد: هر چند این میزان تولید نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد اما 70درصد محصول به دلیل وزش بادهای گرم دچار خسارت شده است.

وی وسعت باغهای انبه این استان را حدود دو هزارو 700 هکتار عنوان کرد و افزود: از هر هکتار باغ انبه بطور میانگین 11تن محصول برداشت می شود.

این مقام مسوول در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان فصل برداشت میوه کال انبه را اردیبهشت ماه تا اوایل خرداد و زمان برداشت انبه رسیده را اواخرخردادماه ذکر کرد که تا شهریورماه ادامه می یابد.

وی ازسبزانبه، چارک، کلکسرخ، مشک و هلیلی به عنوان ارقام محلی و لانگرا، سندی و آلفونسو بعنوان ارقام وارداتی و اصلاح شده درختان انبه موجود در باغهای این استان نام برد .

بهاری با بیان اینکه هرمزگان به لحاظ سطح زیر کشت و میزان تولید رتبه اول کشور را دارد ابراز داشت: بیشترین باغهای انبه این استان به ترتیب وسعت در شهرستانهای میناب، رودان و بندرعباس قرار دارند.

به گفته مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بخشی از محصول انبه این استان بصورت تازه خوری و بخش دیگر برای تولید ترشی و آب میوه به بازار عرضه می شود.

در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمده است: قیمت مناسب محصول، نگهداری آسان تر درختان و همچنین کشت جایگزین درختان لیموترش مبتلا به بیماری جاروک موجب استقبال بیشتر کشاورزان برای ایجاد باغهای انبه شده است.

طی چند سال گذشته تاکنون پروژه های مهمی برای اصلاح و همچنین ایجاد باغهای انبه با استفاده از نهالهای اصلاح شده و پیوندی در شهرهای انبه خیز این استان اجرا شده که از مهم ترین آنها می توان به ایجاد نهالستان میناب اشاره کرد.

 

منبع: خبرآنلاین(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید