خبر فوری

آخرین وضعیت افراد تأیید صلاحیت شده در هرمزگان

هرمزبان:رئیس دفتر شورای نگهبان در استان هرمزگان شمار کل افراد تأیید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را 41 نفر عنوان کرد و گفت: 54.67 درصد افراد در این دوره تأیید صلاحیت شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، علی‌اکبر وحیدی عصر امروز در یک نشست خبری با بیان این که در استان هرمزگان 101 نفر در مجموع هر سه انتخابیه برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند، اظهار داشت: از این تعداد، 24 نفر انصراف دادند و دو نفر نیز شرایط ثبت‌نام را نداشتند. به این ترتیب تعداد کل کاندیداها به 75 نفر رسید.

وی گفت: پرونده این 75 نفر از سوی هیات‌های اجرایی به هیات‌های نظارت رسید و در نهایت 31 نفر در مرحله اول تأیید صلاحیت شدند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان هرمزگان ادامه داد: از میان افرادی که در مهلت قانونی به رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت خود اعتراض کردند، 12 نفر مورد تأیید قرار گرفتند و دو نفر از افرادی که در هیات‌های نظارت استانی در مرحله اول تأیید شده بودند، از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند که از این دو نفر یک نفر مربوط به حوزه بندرعباس و یک نفر مربوط به حوزه غرب استان است.

وحیدی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد کل افراد تأیید صلاحیت شده در استان هرمزگان به 41 نفر رسیده که معادل 54.67 درصد کل افراد ثبت‌نام‌کننده است. علاوه بر این افرادی که رد صلاحیت شده‌اند می‌توانند ظرف مدت سه روز آینده اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در استان هرمزگان در بیان جزئیات بررسی صلاحیت‌ها نیز اظهار داشت: 22 نفر در حوزه انتخابیه بندرعباس، 10 نفر در حوزه انتخابیه بندرلنگه و 9 نفر در حوزه انتخابیه میناب تأیید صلاحیت شده و با یکدیگر رقابت می‌کنند که تعداد 1267 صندوق اخذ رای نیز برای کل استان به منظور جمع آوری آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده‌است.

این مقام مسئول اضافه کرد: از 12 نفری که در مرحله دوم به مجموع تأیید صلاحیت‌شدگان اضافه شده‌اند، 5 نفر در حوزه انتخابیه بندرعباس، یک نفر در حوزه انتخابیه شرق و 6 نفر در حوزه انتخابیه غرب هرمزگان هستند.

وی افزود: تعداد صندوق‌های سیار در این دوره از انتخابات با همکاری مناسب هیات‌های اجرایی کاهش یافته و به 544 صندوق رای رسیده‌است که معادل 43 درصد کل صندوق‌های رای در استان را دربر می‌گیرد.

وحیدی با بیان اشاره به ضرورت رعایت قانون از سوی کاندیداها، اظهار داشت: تأیید صلاحیت افراد به معنای چک سفید امضای شورای نگهبان تا روز انتخابات به آنان نیست و شورای نگهبان در قالب هیات‌های مختلف نظارتی خود به رفتار، تبلیغات و سوابق کاری کاندیداها نظارت خواهد داشت و توصیه جدی ما به کاندیداها رعایت قانون و مقررات به منظور ایجاد زمینه مشارکت پر شور و نشاط مردم است.

این مسئول از جمله موارد مربوط به تخلفات انتخاباتی را سواستفاده از بیت المال و خدشه دار کردن اصل انتخابات از طریق رفتارهای نامناسب تبلیغاتی و انتخاباتی عنوان کرد و بیان داشت: کمک به حضور حداکثری مردم در سایه رعایت اخلاق انتخاباتی میسر است و کاندیداها باید در صف اول رعایت قانون باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

کد خبر: 3643

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

2 نظر

  1. نظرسنجیتون رو اصلاح کنید
    خانم ملایی و آقای مشیری تایید نشدند، باید از نظرسنجی حذف بشن
    اینطوری نظرسنجی اعتبارش رو از دست میده

    • با تشکر از شما هم استانی گرامی. به اطلاع می رساند این یک نظرسنجی اولیه است و رد یا تأیید شدن کاندیداها هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.
      پس از اعلام رسمی و قطعی اسامی کاندیداها در تاریخ 29 بهمن (پنج شنبه) نظرسنجی دوم فعال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید