خبر فوری

بنیاد برکت 17 پروژه ی آموزشی در مناطق محروم هرمزگان اجرا می کند

هرمزبان:مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: بنیاد برکت هم اکنون 17 پروژه‌ِی آموزشی با 109 میلیارد و 704 میلیون ریال اعتبار در این استان در دست اجرا دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بنیاد برکت، ماشاالله قاسمی اظهار داشت: با اجرای این طرح‌ها 95 کلاس درس در  اختیار آموزش و پرورش استان قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که بنیاد برکت 50 طرح را در هرمزگان اجرا می‌کند، خاطرنشان کرد: این بنیاد هم‌چنین تاکنون 22 پروژه با زیربنای چهار هزار و 829 مترمربع و 42 میلیارد و 121 میلیون ریال اعتبار در هرمزگان اجرا کرده است

مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان به طرح‌های در آستانه‌ِی مناقصه‌ بنیاد برکت هم اشاره کرد و گفت: طرح احداث 11مسجد توسط بنیاد در آستانه‌ مناقصه است که این طرح‌ها پس از برگزاری مناقصه و طی مراحل قانونی اجرایی خواهند شد.

لازم به توضیح است بنیاد برکت کار ساخت دو حوزه‌ علمیه را نیز در این استان در دست اجرا دارد و برای این منظور اعتباری بالغ بر 43 میلیارد و 200 میلیون ریال اختصاص داده است.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، طرح‌های متعددی را در زمینه‌ توانمندسازی اقتصادی، مدرسه‌سازی، تأسیس اماکن فرهنگی و مذهبی در مناطق روستایی استان هرمزگان به اجرا گذاشته است.

بنیاد برکت که هفت سال پیش توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تأسیس شده است، تلاش دارد برای محرومیت‌زدایی گام‌های مؤثری بردارد.

در حال حاضر، تعداد مدارس ساخته شده توسط بنیاد برکت در مناطق محروم کشور به 440 مدرسه شامل 2200 کلاس درس رسیده است.

این بنیاد در مجموع قراردادهایی برای ساخت 657 مدرسه شامل 3180 کلاس درس در مناطق محروم کشور منعقد کرده است.

در حال حاضر 920 روستا از توابع 121 شهرستان در سطح کشور تحت پوشش مدارس برکت هستند.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید