خبر فوری

برگزاری رزمایش 11 هزار نفری بسیجیان در خلیج فارس و سواحل دریای عمان

هرمزبان:جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس با حضور بیش از 11 هزار بسیجی در قالب 43 گردان در شهرستان‌های چهارده‌گانه هرمزگان برگزار می‌‌‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، علی علی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس در راستای فرمایش مقام معظم رهبری به منظور بالا بردن توان رزمی و همچنین آمادگی بسیجیان با هرگونه تهدیدات احتمالی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مرحله اول این رزمایش به مدت دو روز در هشتم و نهم بهمن امسال با رمز یا محمد رسول‌الله در مرکز استان و همچنین شهرستان‌های غرب هرمزگان و مرحله دوم این رزمایش نیز در پانزدهم و شانزدهم بهمن امسال در شهرستان‌های شمال و شرق هرمزگان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رزمایش الی بیت‌المقدس نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: این رزمایش در شهرستانهای بندرعباس، قشم، بندرخمیر، میناب، رودان، بندرلنگه، بستک، بشاگرد، جاسک، سیریک، حاجی‌آباد، پارسیان، ابوموسی و کیش برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان هدف از برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس را آشنایی نیروهای شرکت‌کننده با تجهیزات جدید و سلاح‌های سازمانی و تاکتیکی به منظور بالا بردن آمادگی نظامی در جهت مقابله با تهدیدات دشمن و همچنین بالا بردن روحیه ایثارگری و جهادگری و شهادت‌طلبانه نیروهای بسیجی عنوان کرد و افزود: این رزمایش شامل مقابله با ناآرامی‌ها، کنترل اغتشاشات، عملیات ضد هلی‌بورن، عملیات کمین و ضد کمین، عملیات بازپس‌گیری، عملیات پدافند، دفاع ساحلی، امداد و نجات و مردم‌یاری، عملیات تاخیری، تمرین رزم شبانه و تاکتیکی و عملیات تخریب و انفجار است.

معاون عملیات سپاه امام سجاد هرمزگان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه رزمایش الی بیت المقدس به صورت سالانه به منظور بالا بردن توان نظامی بسیجیان برگزار می‌شود، تصریح کرد: رزمایش بسیجیان بندرعباس در مرحله اول به صورت متمرکز به مدت دو روز در منطقه قلعه قاضی برگزار می‌شود.

بهادر معنوی با اعلام اینکه مرحله دوم این رزمایش در خط ساحلی آب‌های دریای عمان و خلیج فارس در منطقه میناب و سیریک روستای گوهردو برگزار می‌شود که از وجه تمایز این رزمایش با رزمایش‌های گذشته است، خاطر نشان کرد: در این رزمایش علاوه بر افزایش توان نظامی بسیجیان در دفاع سخت و مقابله رودررو با دشمن خارجی، کارکردهای چندمنظوره با هدف کمک به حاکمیت برای مقابله با بحران و همچنین حوادث مترقبه و غیرمترقبه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: هدف نخست این رزمایش ایجاد آمادگی نظامی بسیجیان در مقابل تهدیدات و اغتشاشات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بوده و همچنین برقراری امنیت و برخورد با اراذل و اوباش در محدوده شهرها و محله‌ها و در مرحله بعدی امداد و نجات و مردم یاری در حوادث از دیگر هدف این رزمایش است.

معاون عملیات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با بیان اینکه بسیج متعلق به طیف و گروه خاصی نیست، خواستار استفاده بیشتر از توان بسیج شد و تصریح کرد: یگان ویژه واکنش سریع بسیج از توانایی بالایی برخوردار بوده و آمادگی کامل برای مقابله با تهدیدات را دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

کد خبر: 3552

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید