خبر فوری

آغاز رها سازی بیش از 35 میلیون قطعه بچه میگو در آبهای هرمزگان

هرمزبان:مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز رها سازی بیش از 35 میلیون قطعه بچه میگو در دریا با هدف بازسازی و ترمیم ذخایر خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،سید پرویز محبی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رهاسازی بچه میگوها در اطراف خوریات کولغان و تیاب که زیستگاه اصلی میگو استان و همچنین نزدیک به محل صید گاه های هرمزگان است، انجام می شود تا از آسیب به این زیستگاه ها جلو گیری شود.

وی تصریح کرد: امسال در میزان تولید لارو و رها سازی در مقایسه با سال گذشته 17 درصد رشد داشته ایم که امیدواریم با این رشد بخش قابل توجهی از آسیب های وارده به ذخایر میگو در آبهای هرمزگان ترمیم و جبران شود.

محبی خاطرنشان کرد: بچه میگو ها پیش از رهاسازی دریا در وضعیت لاروی از مراکز تکثیر کلاهی برداشت و به استخرهای پرورشی انتقال می یابد و پس از آن در وزن یک تا دو گرمی از استخر ها برداشت و در دریا رها سازی می شوند.

وی ایجاد زیستگاه های مصنوعی در آبهای استان،تقویت یگان حفاظت منابع و آبزیان شیلات هرمزگان،کاهش صید غیر مجاز، مهار صید بی رویه و همچنین برنامه های فرهنگی ،آموزشی و ترویجی شیلات هرمزگان در راستای حفظ و حراست از آبزیان را از جمله برنامه های مهم شیلات هرمزگان در راستای ترمیم ذخایر آبزیان عنوان کرد.

هرمزگان با صید سالانه 188 هزار تن آبزی در 22 بندر صیادی رتبه نخست صید را در کشور دارد.

پارسال یک هزار و 540 تن میگو در آبهای استان صید شد.

صید غیر مجاز از خطرات جدی و تهدید کننده آبزیان به ویژه میگو در هرمزگان است که به علت کوچک بودن میگوها سبب نابودی ذخیره گاههای میگو می شود .

شیلات هرمزگان مهر هر سال را به مدت 40 روز فصل مجاز صید میگو اعلام می کند تا این آبزی آسیبی نبیند.

منبع: ایرنا(لینک)


انتهای پیام /*

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید