خبر فوری

شش هزار مترمربع از اراضی ملی هرمزگان رفع تصرف شد

هرمزبان:رییس اداره راه و شهرسازی بندرلنگه گفت: شش هزار مترمربع از اراضی ملی هرمزگان در این شهرستان رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،ایرج علیزاده یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارزش ریالی زمین های رفع تصرف شده 12 میلیارد ریال است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین تصرفات در اراضی ملی در بندرلنگه در محلات حیدرآباد،امام محمد باقر (ع) امیرآباد و کاغذ آباد و همچنین در محله ابوذر بندرکنگ و محدوده اراضی کوهین صورت گرفته است.
لازم به ذکر است، سال ها است که اراضی ملی و منابع طبیعــی در هرمزگان نیز همچون دیگر مناطق کشور گرفـتار سودجویی برخی افراد شده که با هشدار نماینده ولی فقیه در استان و هشدار دیگر مسوولان قضایی ، روند مبارزه با این پدیده در اقصی نقاط استان از جمله بندرلنگه وارد مرحله جدیدی شده و شدت گرفته است.
با تلاش های انجام شده و قاطعیت دستگاه قضایی هرمزگان در برخورد با زمین خواران، پارسال 10 میلیون و 626 هزارو 292 مترمربع از اراضی دولتی در استان رفع تصرف شد.
در سال جاری نیز بیش از 120مورد رفع تصرف، تخریب و قلع و قمع در اراضی تصرف شده دولت در هرمزگان با دستور قضایی انجام شده است.
هم اکنون بیش از یک هزارو 500 فقره پرونده در خصوص تصرف به اراضی ملی و منابع طبیعی در دستگاه قضایی استان هرمزگان وجود دارد.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری جنوب غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
 

منبع: ایرنا(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید