ثبت نام پذیرش بدون آزمون دانشجو در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور هرمزگان آغاز شد

هرمزبان:رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان از آغاز ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،صمد حمزه ئی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه ثبت نام از 5لغایت10مرداد انجام می شود، اظهار داشت:در تمامی رشته های مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو انجام می شود.

وی  افزود:پذیرش دانشجو در تمام مراکز و واحدهای پیام نور استان هرمزگان صورت می گیرد.

حمزه ئی گفت: پذیرش دانشجو به صورت همزمان با کنکور سراسری و بدون آزمون انجام می شود.

وی افزود:در پذیرش بدون آزمون، داوطلب بدون اینکه کنکور داده باشد می تواند دفترچه انتخاب رشته را از سایت سنجش دریافت کند و بر اساس سوابق تحصیلی در مراکز و واحدهای پیام نور انتخاب رشته نماید و نهایتا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دانشجو انجام می شود.

حمزه ئی گفت:در پذیرش دانشجو محدودیت خاصی وجود ندارد و تنها محدودیت ظرفیت پذیرش در رشته پرطرفدار مراکز بزرگ مثل بندرعباس است که داوطلبین می توانند رشته های دیگر و شهر های دیگر استان را هم انتخاب کنند با توجه به اینکه امکان انتقال و مهمانی فراهم شده است مشکلی از این بابت نخواهند داشت.

دکتر حمزه ئی گفت.:در پذیرش بدون آزمون علاوه بر اینکه استرس آزمون وجود ندارد پذیرش از طریق سوابق تحصیلی صورت می گیرد و شهریه دانشجویان هم مانند کسانی است که کنکور داده اند در پیام نور بسیار پایین است.

وی گفت:مدرک تحصیلی همان مدرک پیام نور است که به پذیرفته شدگان با آزمون هم تعلق می گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان افزود:دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی است. بنابراین فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیلات مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم می گیرند.

وی گفت: ما بیش از270 رشته محل کارشناسی در پیام نور استان داریم و انتظار داریم حدود پنج هزار نفر را از این طریق پذیرش کنیم.

حمزه ئی افزود: تقریبا تمام کسانیکه ثبت نام کنند با توجه به سوابق تحصیلی در یکی از رشته ها پذیرش می شوند. در حال حاضر امکان تحصیل همزمان در دو رشته در پیام نور با لحاظ کردن و تطبیق واحدهای گذرانده وجود دارد،حتی دانشجویان دانشگاههای دولتی و غیر دولتی دیگر هم می توانند با ثبت نام در پیام نور مدرک رشته دوم خود را از پیام نور بگیرند دراین حالت چون بخش عمده ای از واحدهای مشترک در رشته اول گذرانده شده دانشجو می تواند با صرف هزینه بسیار کم و وقت اندک مدرک دوم را اخذکند.

وی گفت:دانشگاه پیام نور مزایای زیادی دارد اولین مزیت آن تحصیل ارزان برای خانواده های کم بضاعت و کم درآمد است مزیت بعدی دانشگاه وجود مراکز و واحدهای فراوان در تمام نقاط کشور و استان هرمزگان است مزیت بعدی امکان حمایت از دانشجویان از طریق نهادهای حمایتی و خیرین است. کیفیت بالای آموزشی و داشتن منابع و آزمونهای استاندارد از عمده دلایل قبولی بالای فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقاطع بالاتر است.

 

منبع: خبرآنلاین(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید