خبر فوری

جزئیات دستگیری تفنگداران آمریکا و اقدام غیرحرفه‌ای جنگنده آمریکایی

هرمزبان:هواپیمای جنگنده آمریکایی در موقعیت شیرجه روی جزیره فارسی قرار گرفت تا به خیال خود، نیروهای ما را تهدید کند که برادران ما روی کانال ارتباطی اش به آنها پیام دادند، دست از این کار بردارند، و الا با آنها برخورد می‌شود. آنها نیز قبل از رسیدن به آسمان جزیره فارسی، منطقه را ترک کردند. ناوهایشان هم آرایش تهاجمی گرفته بودند و رفتار زشت و غیر استاندارد از خود نشان دادند که البته بعد از چهل، پنجاه دقیقه با مدیریت ایران اوضاع آرام شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،محسن رضایی ورود قایق‌های آمریکایی به آب‌های ایران و بازداشت آنها را حادثه‌ای حساس و خطرناک خواند که می‌توانست به تیراندازی و تنشی بزرگ منجر شود؛ اما با اقتدار و هوشمندی سپاهیان ایران، این حادثه به یک اتفاق ارزشمند برای تقویت جایگاه ایران تبدیل شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام چهارشنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، درباره ابعاد ورود آمریکایی‌ها به آب‌های ایران و کیفیت مواجهه ایران گفت: این رویداد می توانست حادثه بسیار خطرناکی باشد، کافی بود درگیری و تیراندازی می شد و ابعاد گسترده ای می یافت. ماجرای حساسی بوده و از این بعد قابل توجه است.

محسن رضایی تصریح کرد: این عملیات از سوی نیروهای ایرانی بسیار ماهرانه انجام شده است. این که یک ارتش ابرقدرت این طور آرام در برابر نیروهای ما تسلیم می شود، مهم است. این اتفاق فضاسازی اخیر عربستان سعودی را به حاشیه برد. از طرف خودم و فرماندهان دفاع مقدس از سردار فدوی و فرزندان بیدار ملت ایران تشکر می کنم که اقتدار و اخلاق ملت ایران را نشان جهانیان دادند.

سرلشکر رضایی در ادامه به مختصات نظامی کنونی خلیچ فارس اشاره داشت و در این باره گفت: در شمال خلیج فارس، دو ناو هواپیمابر شارل دوگل از فرانسه و ناو هواپیمابر ترومن حضور دارد و تقریبا 20 ناو بیشتر از قبل به خلیج فارس افزوده شده است. منطقه خلیج فارس پر از نیرو شده و با ادعای مبارزه با داعش هم به منطقه آمده اند.

وی ادامه داد: قایق های آمریکایی‌ها هم مجهز بوده که سلاح های سبک و آرپی جی به آن اثر نمی کند و در واقع برای مقابله با قایق های تندروی سپاه طراحی شده اند. سیستم ناوبری داخل قایق ها و هلی کوپتر و ماهواره ای مجهزی داشته اند. اینها ظاهراً از ناو هواپیمابر جدا شده بودند تا به بحرین بروند و در یک مانور شرکت کنند. سیستم ناوبری بسیار پیچیده‌ای نیز در این قایق ها وجود دارد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در پاسخ به اینکه آیا قابل باور که این قایق‌ها از کار افتاده‌ باشد، گفت: باید دست خدا را در این مسإله دید که گرفتار نیروهای ما شده اند؛ ضمن اینکه پاسداران نیروی دریایی سپاه تجربه بالایی در دفاع مقدس و جنگ دریایی دارند و ما در دوران دفاع مقدس درگیری‌های دریایی را با عراق داشتیم و از آن دوران تاکنون تجربیات وسیعی در این زمینه شکل گرفته است.

وی درباره عملیات دستگیری این نظامیان گفت: وقتی دو قایق وارد حوزه حفاظتی ما شدند، برادران ما از تاکتیک‌های خاص خود برای محاصره استفاده کردند و این قایق‌های آمریکایی، چاره‌ای جز تسلیم نداشتند و البته پس از تسلیم نیز با آنها رفتاری محترمانه شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت درباره نوع واکنش آمریکایی‌ها گفت: متأسفانه پس از تسلیم این تفنگداران، هواپیمای جنگنده آمریکایی در موقعیت شیرجه روی جزیره فارسی قرار گرفت تا به خیال خود نیروهای ما را تهدید کند که برادران ما روی کانال ارتباطی اش به آنها پیام دادند که دست از این کار بردارند، و الا با آنها برخورد می‌شود. آنها نیز قبل از رسیدن به آسمان جزیره فارسی، منطقه را ترک کردند. ناوهایشان هم آرایش تهاجمی گرفته بودند و رفتار زشت و غیر استاندارد از خود نشان دادند که البته بعد از چهل، پنجاه دقیقه با مدیریت ایران اوضاع آرام شد.

محسن رضایی با بیان اینکه نظامیان آمریکایی گزارش دقیق و درستی به سیاستمدارانشان منتقل نمی‌کنند، گفت: آقای ظریف باید گزارش دقیقی از این گستاخی را به مقامات آمریکایی بدهد تا توبیخ بشوند.

رضایی در ادامه افزود: در تصاویر دیدید که این آمریکایی ها چقدر با آرامش در اتاق پاسداران انقلاب نشسته اند. می خواهم بگویم حتی نظامیان آمریکا هم تبلیغات دروغین علیه پاسداران انقلاب را باور نکردند. دنیا اقتدار و اخلاق و ادب ما را متوجه شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه این اتفاق چه پیامی داشت، خاطرنشان کرد: این حادثه دو پیام برای کشورهای همسایه داشت؛ اینکه شما با آتش بازی نکنید. عربستان به کشتن مردم بی پناه یمن افتخار نکند. این پیام برای عربستان هم بود. دوم آنکه ما چنین قدرتی داریم که آقای جان کری وزیر خارجه آمریکا چندین بار تماس گرفت و گفت، ما قبول داریم اشتباه کردیم و اینها نباید وارد آب‌های سرزمینی می‌شدند و درخواست حل مسأله و آزادی نیروهایش را مطرح کرد.

وی ادامه داد: پیام بعدی به آمریکایی هاست، ایران کشوری است که در اوج اقتدار با تفنگداران شما برخورد مؤدبانه کرده؛ اما شما از کشوری حمایت می کنید که استانداردهای جهانی را رعایت نمی کند و با استبداد و دیکتاتوری برخورد می کند و مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می کشد. این پیام برای آینده کشور ما بسیار مهم بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: البته متأسفانه آمریکایی ها درس نمی گیرند و سراغ تحریم های جدید می روند. الان آمریکایی ها دچار سرگردانی هستند و نمی توانند تصمیم گیری کنند. وضع تحریم های جدید به چه معناست؟ از کجا معلوم که بعدا نخواهید این تحریم ها را هم بردارید؟ این تحریم ها و فشارها چه نتیجه ای دارد برای شما؟ از طرف دیگر، کنگره و رئیس جمهور و کاندیداهاشان هر کدام حرفی می زنند. حرف های متناقض می زنند چون فرمول غلبه بر ملت ایران را نمی دانند و نمی توانند هم غلبه کنند.

محسن رضایی با اشاره به تحریم های جدید مطرح گفت: به فرض اینکه این تحریم‌ها تصویب شود، این تحریم‌ها بی اثر و بی خاصیت خواهد بود. ما درباره برنامه دفاعی به هیج عنوان مذاکره نمی‌کنیم و برنامه موشکی و دفاعی‌مان را به اندازه نیاز دفاعی ایران توسعه می‌دهیم. همچنین ممکن است درباره تروریسم تحریمی داشته باشند اما واقعاً دنیا این تحریم‌ها را دنیا نمی‌پذیرد و اقناع نمی شود. شما به چه بهانه ای می خواهید ایران را به تروریسم متهم کنید؟ تروریسم داعش و تکفیری ها هستند.
جزئیات دستگیری تفنگداران آمریکا و اقدام غیرحرفه‌ای جنگنده آمریکایی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پیرامون اجرای برجام و با اشاره به آثار اقتصادی پس از برجام گفت: شروع برجام تجارت ما را آسان تر می کند اما باید کالا و خدماتی برای تجارت هم داشته باشیم. انتظارات بالا و نیز این حجم از جوانان آماده اشتغال و قیمت پایین نفت را باید در نظر داشت. تا زمانی که اقتصاد را کالا محور نکنیم، مشکلات تحریم رفع نمی شود. الان متأسفانه اکثر کارخانجات در شهرک های صنعتی نیمه تعطیل اند. دولت باید کارهای اصلاحی در اقتصاد داخلی انجام دهد و محور را اقتصاد مقاومتی قرار دهد تا از برجام استفاده کنیم.

این اقتصاددان کشورمان در پاسخ به سوالی درباره آثار رفع تحریم‌های هسته‌ای، عنوان کرد: در دوران تحریم، یک میلیون بشکه نفت با قیمت صد دلار فروخته می‌شد؛ اما حالا با رفع تحریم دو میلیون بشکه نفت صادر می‌شود که با نفت 30 تا 40 دلاری، باز هم درآمد ایران کمتر از اوایل دوران تحریم است؛ بنابراین، درآمد نفتی قابل توجهی نخواهیم داشت. شرایط اقتصادی دنیا خوب نیست و احتمالا رشد اقتصادی چین پایین تر از چیزی است که اعلام کرده. پانصد میلیون بشکه نفت مازاد روی دریاهاست. به اضافه اینکه عربستان سعودی در همه چاه‌های نفت را باز کرده و پمپاژ می‌کند؛ بنابراین دولت ما هم با این قیمت های پایین نفت با مشکل روبه رو می شود.

وی با تأکید بر اینکه کرکره برخی صنایع پایین کشیده شده و فعالیت محدودی دارند، راهکار نگاه به ظرفیت‌های داخلی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید اقتصاد کشور را درون‌زا کنیم و به بخش خصوصی میدان دهیم تا بتوانیم اقتصاد کشورمان را دستخوش تغییر جدی کنیم.

محسن رضایی درباره نقش عربستان در شرایط بحرانی نفت گفت: نقش عربستان در پایین آمدن قیمت نفت بسیار مخرب است. عربستان بر اساس یک جدول عمل می کند و اکنون تنگه باب المندب را از طریق جیبوتی در اختیار گرفته، تا اگر جنگی شد و تنگه هرمز بسته شد، آنها هم باب المندب که مسیر اروپاست بر روی کشتی‌های ایرانی ببندند؛ اما متوجه نیستند، انتهای این جدول چه حادثه وحشتناکی برایش طراحی شده است.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در ادامه افزود: آنها نمی فهمند که این برنامه به چه حادثه ای می انجامد. برآورد دقیقی از توان ایران ندارند. تا زمانی که روی جاده صاف حرکت می کنند و بی پناهان را در یمن شهید می کنند، یا خون آیت الله نمرها را بر زمین می ریزند، گمان می کنند پیروزند. این ها پیروزی و افتخار نیست. سراب های کاذب است. وقتی سیلی بخورند از خواب بیدار می شوند.

وی تصریح نمود: درصد دخالت آمریکا و اسرائیل در هول دادن عربستان به سوی جنگ معلوم نیست اما قطعا دست دارند. عربستانی ها فکر می کنند که دارند روی برنامه جلو می روند اما این رفتارها برایشان دستاوردی نخواهد داشت.ی ک دستی پشت سر هیات حاکم عربستان است که یک جنگ بزرگی به راه بیاندازد. اینها در حال فروش آرامکو هستند که زمین های شرق عربستان است. طبیعتاً پس از فروش اینها به شرکت‌های آمریکایی احتمال تجزیه شرق عربستان فراهم می شود. اینها احتمالاً نمی فهمند و گروهی آنها را به سمت تجزیه عربستان هل می‌دهند.

وی درباره تحرکات منطقه ای عربستان تصریح کرد: اینها بعد از جیبوتی و سودان، سراغ کشورِ برادر تاجیکستان رفته‌اند که تنشی ایجاد کنند. تاجیکستان کشوری فارسی زبان و همسایه ماست و این برای ما مهم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص انتخابات مجلس و خبرگان یادآور شد: به نظر من دو نکته مهم در سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب بود. یکی بحث مشارکت فراگیر مردم در انتخابات بود، به طوری که می توان نام آن را لشکرکشی دموکراتیک برای شرکت انتخابات گذاشت که در امنیت ملی ما مؤثر است. نکته دوم را به عنوان سرباز این ملت می گویم که حفظ اقتدار و امنیت ایران در چهار پنج سال آینده مهم است. نگاه نباید به گذشته باشد و یا فقط سال بعد را ببینیم.

رضایی با بیان اینکه به دلیل آینده نگری لباس پاسداری را پوشیده است، گفت: باید به چهار سال بعد نگاه کنیم. نمایندگانی را انتخاب کنند که روی اندیشه های امام و مقام معظم رهبری و پاسداری از ارزش های انقلاب و استقلال کشور جدی باشند. مردم سربازان و مدافعین خودشان را به مجلس بفرستند.

وی در پایان تأکید کرد: حفظ هشیاری در برابر دشمنان بسیار مهم است و این نکته را هم اضافه کنم تهدیدها زیاد است؛ اما ما تا آخرین قطره خون از آرامش و امنیت این ملت دفاع می کنیم. پاسدارانی که با این اقتدار تفنگداران آمریکایی را دستگیر و از مرز ایران دفاع می‌کنند، سربازانی هستند که به رهبرشان عشق می‌ورزند. قدر این آرامش و امنیت را بدانیم. اگر این عشق نبود، شاید این آرامش برقرار نبود. امنیت ما بارها مورد تهدید قرار می گرفت.

منبع: تابناک

کد خبر: 3391

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید