خبر فوری
تولید سالانه ۱۴۸ هزار تن خرما در هرمزگان

تولید سالانه ۱۴۸ هزار تن خرما در هرمزگان

هرمزبان:رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از تولید سالانه ۱۴۸ هزار تن خرما در هرمزگان خبرداد و گفت: محصول خرما، رتبه اول تولید را در بین محصولات باغی هرمزگان به خود اختصاص داده‌ است.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، ناصر حیدری پوری در جمع خبرنگاران با اشاره به 160هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی در استان اظهارداشت: از این تعداد، 51 درصد شامل محصولات زراعی و49 درصد نیز محصولات باغی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سهم بخش کشاورزی هرمزگان در ایجاد اشتغال در استان بیان‌داشت: آخرین آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان بیانگر این است که سهم اشتغال بخش کشاورزی از کل جمعیت بیش از 15 درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال سطح زیرکشت محصولات زراعی 81 هزار هکتار بوده است تصریح‌کرد: گوجه‌فرنگی، گندم آبی و بادمجان به ترتیب رتبه اول تا سوم سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده‌اند.

حیدری پوری با اشاره به سطح زیر کشت محصولات باغی در استان هرمزگان ابرازداشت: 80718 هکتار از اراضی استان به کشت محصولات باغی اختصاص یافته است.

وی گفت: سالانه در استان هرمزگان، 148 هزار تن خرما تولید می‌شود که رتبه اول تولید را در بین محصولات باغی استان به خود اختصاص داده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه به تولید سالیانه بیش از 2 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در هرمزگان اشاره کرد که روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

حیدری پوری اذعان داشت: سالانه 22درصد از ماهی و میگوی مورد نیاز کشور در هرمزگان تولید می شود، بنابراین پرورش ماهی در قفس به منظور تامین مواد پروتئینی و آبزی پروری در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان از فعالیت 77هزارنفر بهره‌بردار در استان هرمزگان در بخش کشاورزی خبرداد و گفت: بر اساس طرح راستی سنجی اطلاعات شناسنامه بهره‌برداران بخش کشاورزی هرمزگان، تاکنون اطلاعات 3میلیون و 609 هزار نفر بهره‌بردار ثبت شده‌است.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر: 3368

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید