خبر فوری

تصویب کمیته بررسی «بحران با ایران» در بیانیه پایانی اتحادیه عرب!

هرمزبان:وزرای خارجه اتحادیه عرب پس از پایان نشست خود در قاهره با صدور بیانیه‌ای از تصویب کمیته‌ای به منظور «بررسی بحران با ایران و رایزنی در خصوص اقدامات احتمالی آینده» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در خصوص حادثه تعرض به سفارت ریاض در تهران دقایقی قبل به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه اتحادیه عرب بیانیه پایانی این نشست را صادر و مصوب کردند یک کمیته بررسی بحران با ایران و رایزنی در خصوص اقدامات احتمالی آینده تشکیل شود.

اتحادیه عرب در این بیانیه ضمن تکرار ادعای تکراری حمایت ایران از تروریسم، مدعی شده است: کشف یک گروه تروریستی مرتبط با ایران در بحرین از سوی کشورهای عربی محکوم است.

این اتحادیه در بیانیه خود همچنین ایران را به کوتاهی در تأمین امنیت دیپلمات های سعودی در تهران متهم کرده است.

بیانیه اتحادیه عرب علیه ایران در حالی صادر شد که لبنان از امضای آن به دلیل معرفی حزب الله به عنوان حامی تروریست ها خودداری کرد.

این در حالی است که یک منبع آگاه در وزارت خارجه عراق نیز اعلام کرده است: بغداد با تمامی بندهای موجود در بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب موافقت نکرده است و نسبت به برخی از آنها ملاحظات جدی دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر: 3329

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید