خبر فوری
محل اسکان بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند در بندرعباس افتتاح شد

محل اسکان بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند در بندرعباس افتتاح شد

هرمزبان:محل اسکان بیماران خاص و صعب العلاج با نام سرای سبز با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از خیران با ظرفیت 30 تخت در بندرعباس افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم افتتاح این مکان، گفت: در حال حاضر با گذشت یکسال از راه اندازی مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی امید در بندرعباس ، تعداد 450 بیمار ( بیش از 70 درصد از بیماران صعب العلاج در استان) و بیمارانی از سایر استانها و کشورهای حوزه خلیج فارس ، مراحل شیمی درمانی و پرتو درمانی خود را در این مرکز انجام می دهند .

دکتر محمد شکاری افزود : مرحله یک مرکز رادیوتراپی امید در حال ارائه خدمت به بیماران می باشد و در یکسال آینده فازهای دو و سه این مرکز با نصب جدید ترین دستگاههای مورد نیاز راه اندازی و به عنوان یک مرکز برتر در کشور مطرح خواهد بود .

وی افزود: مرکز رفاهی بیماران خاص با نام سرای سبز تحت پوشش موسسه حمایت از بیماران خاص استان با کمک خیران توانسته با راه اندازی 30 تخت مشکل اسکان و تغذیه برخی از بیماران صعب العلاج و همراهانشان را که از نقاط دور دست هرمزگان برای درمان به مرکز استان مراجعه می کنند، رفع نماید .

دکتر شکاری بیان داشت : برخی از بیماران، نیازمند مراجعه بیش از 30 تا 35 جلسه برای شیمی درمانی و رادیوتراپی به مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی امید هستند و با مشکلات زیادی که خانواده های بیماران برای درمان بیمار خود دارند، این مرکز می تواند دغدغه اسکان و رنج سفر را از دوش این بیماران کاهش دهد.

براساس آخرین آمار 392 نفر در هرمزگان مبتلا به بیماری سرطان می باشند که در این میان سرطان سینه شایع ترین سرطان در میان زنان و سرطان پروستات شایع ترین در میان مردان هرمزگان است.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر:3300

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید