خبر فوری

شیخ محمد رحیمی:اقدام عربستان در اعدام آیت‌الله النمر تأسف‌بار و وحدت‌شکن بود

هرمزبان:امام جمعه اهل سنت رویدر گفت: اقدام دولت عربستان در اعدام آیت‌الله النمر غیر عقلانی، غیر مسئولانه و وحدت‌شکن بود.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،شیخ محمد رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز با تأکید بر اهمیت رواج ازدواج آسان در جامعه و جلوگیری از خرج کردن‌های بی‌حساب در این مراسم‌ها، اظهار داشت: دوری از منکرات و حرکت بر مبنای سیره رسول مکرم اسلام می‌تواند ما را به سعادت و خوشبختی رسانده و جهان اسلام را از مشکلات رهایی بخشد.

وی افزود: آنچه مهم است، عمل به فرامین الهی و رعایت کردن اخلاق در جامعه است که منجر به پیشرفت و رشد شده و مشکلات را از میان برمی‌دارد.

شیخ محمد رحیمی عنوان کرد: اقتصاد خانواده‌ها و اقتصاد جامعه دو امر به هم وابسته و پیوسته است که باید صرفه‌جویی و قناعت را در دل خانواده‌ها ترویج کرد تا جامعه نیز از محسنات این عمل خیر بهره‌مند شود.

امام جمعه اهل سنت رویدر گفت: اقدام دولت عربستان در اعدام آیت‌الله النمر جسورانه و غیر مسئولانه بود، به نوعی در زمانی‌که وحدت در جامعه، منطقه و جهان میان مسلمانان ضروری و با اهمیت است، این اقدام تأسف‌بار حرکتی وحدت‌شکن بود که منطقه و خاورمیانه را ملتهب کرد، همچنین خاورمیانه در آتش جنگ می‌سوزد که برای مهار آتش این جنگ نیازمند همدلی، بیداری و انسجام هستیم.

وی با محکومیت این حادثه ناگوار، عنوان کرد: حل مسالمت‌آمیز منازعات منطقه‌ای در گرو عقلانیت و یکپارچگی کشورهای جهان اسلام است، به نوعی آنهایی که بر طبل اختلاف می‌کوبند، دشمنان اسلام و وحدت میان مسلمانان هستند.

گفتنی است، در پایان مراسم نماز جمعه رویدر نمازگزاران اقدام دولت عربستان در به شهادت رساندن آیت‌الله نمرالباقرالنمر را محکوم کردند و در ادامه بیانیه‌ای با موضوع وحدت میان مسلمانان جهان قرائت شد.
منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید