خبر فوری

بازتاب گسترده سخنان رهبر انقلاب در واکنش به اعدام شیخ نمر

هرمزبان: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای در مورد محکوم کردن اقدام عربستان سعودی در اعدام شیخ نمر امروز در رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشته است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، صبح امروز رهبر انقلاب جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، شیخ نمر باقر النمر را به شدت محکوم و خاطرنشان کردند: بدون تردید خون به ناحق ریخته این شهید مظلوم به سرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت.

بر همین اساس ایندیپندنت با تیتری در مورد هشدار ایران به سیاستمداران سعودی مبنی بر وقوع “انتقام الهی” به استقبال سخنان رهبری در مورد اعدام شیخ نمر در عربستان رفت.

بازتاب گسترده سخنان رهبر انقلاب در واکنش به اعدام شیخ نمر

در این یادداشت بر سریع بودن واکنش جامعه اسلامی به ریخته شدن خون این شهید پرداخته شده و با انتشار عکسی از اعتراضات مردمی ایران در مقابل کنسولگری عربستان سعودی جدیت رهبری را در این هشدار بازتاب داده است. ایندیپندنت در ادامه با عبارت “خطای سیاسی” با نکوهش این اقدام آل سعود بر خلاف حقوق بشردوستانه در برنامه های تلویزیونی صدا و سیمای ایران پرداخته است.

سایت خبری اِ بی سی نِت نیز در در گزارش خود بازتاب کاملی از سخنان مقام معطم رهبری داشته و در نهایت با اشاره به اعتراضات مردمی، غیررسمی گزارش داد که نزدیک به 40 نفر از افرادی که با بمب های آتش زا به سفارت عربستان یورش برده بودند دستگیر شده اند. این مرکز خبری نیز از قریب الوقوع بودن سقوط آل سعود بر مبنای سخنان و هشدارهای آیت الله خامنه ای پرده برداشت.

بازتاب گسترده سخنان رهبر انقلاب در واکنش به اعدام شیخ نمر

در همین حال، دیلی ماوریک نیز با نقل از رویترز مهمترین اخبار منطقه را به واکنش قاطعانه رهبر انقلاب به اعدام روحانی شیعه در “پادشاهی سنی آل سعود” اختصاص داده است. این سایت اشاره می کند که دولت عربستان در روز گذشته شیخ نمر و سه معترض شیعه را به همراه 40 عضو گروه های سنی و شیعه اعدام کرده است؛ اما آمار دقیق تری از تعداد اهل سنت یا اقلیت شیعی عربستان منتشر نکرده است.

بازتاب گسترده سخنان رهبر انقلاب در واکنش به اعدام شیخ نمر

گاردین نیز با تیتر “رهبر ایران هشدار یک انتقام الهی را به سعودی ها داد”، به پوشش خبری سخنان رهبر انقلاب پرداخته است. البته آنها این سخنان را تکرار و تجدید هشدارهای پیشین رهبر ایران دانسته اند. گاردین اگرچه با اشاره به حضور اعضای القاعده در میان اعدامیان دیروز، بر جدیت عربستان در برخورد با معترضین اعم از شیعه و سنی تاکید می کند، اما در ادامه به این نقل قول از رهبر می رسد که گفته بود: این روحانی ستم دیده، هرگز مردم را به الحاق به جنبشهای مسلحانه تشویق نکرده و هرگز در هیچ برنامه مخفی و سری نیز درگیر نشده بود، بلکه صرفا منادی انتقادات اجتماعی بوده است”.
منبع: تابناک
کد خبر: 3943174

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید