خبر فوری

ابوذر مهدی نخعی:ریشه بسیاری از موارد فساد اداری عدم آگاهی و جهل به قانون است

هرمزبان:مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری هرمزگان گفت: ریشه بسیاری از موارد فساد اداری در عدم آگاهی و جهل به قانون است که در این زمینه کارکنان ستادی وظیفه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را دارند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،ابوذر مهدی نخعی در جلسه كميته سلامت اداری، ارزيابی عملكرد و تكريم ارباب رجوع استانداری هرمزگان با بيان اينكه مي توان با اصلاح در برخي رويه ها و فرآيندهاي اداري مانع بروز فساد اداري شد، عنوان کرد: بايد تمامي رويه و روندهاي كاري در فرمانداري ها و بخشداري های استان بررسي و در جهت اصلاح مسائلي كه امكان و احتمال بروز فساد را ايجاد مي كند، اقدامات عملي و اجرايي طراحي كرد.

وی ادامه داد: مشكلات اقتصادي و متناسب نبودن دريافتي ها با جايگاه اجتماعي شغل يكي از پيش زمينه هاي ايجاد فساد اداري است كه در اين رابطه مي بايست راهكارها و پيشنهادهاي عملي بررسي شود.

مديركل بازرسی، مديريت عملكرد و امور حقوقی استانداری هرمزگان كلان نگري را شالوده پيگيري امور در كميته سلامت اداري عنوان كرد و افزود: بايد مسائل را در سطح كلان ديد و حتي اگر حدود وظيفه اين كميته اجازه ورود به مسائل دستگاه هاي ديگر را ندهد اما مي بايست از اين ظرفيت براي ارائه راه حل هاي فراگير و جامع استفاده كرد.

نخعی يادآور شد: ظرفيت بزرگ ديگري كه امروز در اختيار داريم روحيه جدي و اراده محكمي است كه مديريت عالي استان در مبارزه با فساد اداري و توجه به تكريم ارباب رجوع دارد كه بايد از اين ظرفيت استفاده كرده و با ارائه طريق كارشناسانه به تحقق اهداف كمك كنيم.

وی تصريح كرد: ريشه بسياري از موارد فساد اداري در عدم آگاهي و جهل به قانون است كه در اين زمينه كاركنان ستادي وظيفه آگاهي بخشي و اطلاع رساني را دارند.

كلان نگري لازمه مبارزه با فساد است

شایان ذکر است؛ مسعود پاكزاد مشاور روابط عمومي و امور بين الملل استاندار هرمزگان نیز ريشه فساد اقتصادي را در فساد اداري عنوان كرد و بیان داشت: شفافيت در امور و اطلاعات، استفاده از ظرفيت رسانه ها و اصلاح ساختار و قوانين از راه هاي مبارزه با فساد اداري هستند.

وی يكي از راه حل هاي منطقي مبارزه با فساد را ايجاد پنجره واحد دانست و افزود: كلان نگري لازمه مبارزه با فساد است و اگر براي مبارزه با فساد اداري نياز به برگزاري جلسات متعدد است پس باید اين جلسات را برگزار كنيم تا به اجرا و عمل برسيم.

مشاور روابط عمومي و امور بين الملل استاندار هرمزگان، آشنا كردن شهروندان با حق و حقوقشان را يكي از مهمترين و موثرترين كارها در زمينه جلوگيري از فساد اداري عنوان کرد.

منبع: خبرآنلاین

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید