خبر فوری

سید فاضل حیدری بلوکی:سامانه صدور دفترچه متمرکز در تأمین اجتماعی هرمزگان فعال شد

هرمزبان:مدیرکل سازمان تامین اجتماعی هرمزگان گفت: سامانه صدور دفترچه متمرکز در همه ۱۶ شعبه تامین اجتماعی در استان فعال شده است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،سید فاضل حیدری بلوکی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: از جمعیت354 هزار نفری بیمه شده تامین اجتماعی، 295 هزار بیمه شده اصلی و 59 هزار نفر مستمری بگیر اصلی هستند.
وی در ادامه بیان کرد: 54 درصد جمعیت هرمزگان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که تا پایان سال 93جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در هرمزگان به بیش از 858 هزار نفر رسیده است که در مقایسه با سال گذشته آن سه درصد افزایش یافته است.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی هرمزگان،جمعیت تحت پوشش شهرستان بندرعباس را بالغ بر 450 هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیش از 70 درصد ساکنین بندرعباس از خدمات تامین اجتماعی بهره مند شده‌اند.
حیدری بلوکی  آمار مستمری بگیران، بازنشسته، و از کارافتادگان در این استان را نزدیک به شش هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: 1200 نفر مقرری بگیر به اضافه بیمه شدگان خاص مثل کارگران ساختمانی، مددجویان کمیته امداد و یا بهزیستی و افراد تحت تکفل، بالغ بر857 نفر در سطح استان هستند که در صورت مقایسه با جمعیت استان 54 درصد جمعیت هرمزگان را تشکیل می دهد.


2درصد از شاخص و میانگین کشوری جلوتر هستیم

وی از درمان به عنوان ویترین سازمان تامین اجتماعی یاد کرد و اظهار داشت:در بحث تعهدات سازمان تامین اجتماعی حوزه بیمه ای و تخصصی که حالا با بحث درمان در ارتباط است،در دو حوزه بلندمدت و کوتاه مدت ،به ارائه 18 نوع خدمت و البته با احتساب خدمات جانبی به بیش از 22خدمت می رسد.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی هرمزگان، با بیان اینکه در سه ماهه اول سال 94، بیش از 76 میلیارد تومان به بیمه شدگان در استان هرمزگان پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر منابع سازمان تامین اجتماعی به محض وصول درآمد برای صرف هزینه ها و تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت می شود.
حیدری افزود:بحثی که طی این مدت بارمالی بر سازمان تامین اجتماعی تحمیل کرده و دراین استان ما نیز از آن مستثنی نیستیم، بازنشستگی پیش از موعد است، که سال اخیر به تصویب رسیده است.
وی با اشاره به مطالبات معوقه از کارگاه‌های استان گفت:در هرمزگان بالغ بر 700 میلیارد تومان تا پایان سال 93 مطالبات معوقه داریم که علی الرغم سیاست تعامل با مجموعه های بدهکار مجبور شدیم ، ماه گذشته از اهرم های قانونی برای وصول مطالبات استفاده کنیم.
حیدری بلوکی همچنین با بیان اینکه 28 واحد بیمه‌ای در سطح هرمزگان فعالیت دارند، از پیگیری اخذ مجوز راه‌اندازی شعبه چهار بندرعباس در مجتمع بندری شهید رجایی خبر داد و گفت: چنانچه مشکل زیرساخت‌های مخابراتی برطرف شود، راه اندازی سه شعبه اقماری نیز در برنامه اجرایی امسال قرار دارد.


نهضت تامین اجتماعی الکترونیک

وی حمایت از حقوق جامعه تحت ‌پوشش اعم از بیمه ‌شدگان،بازنشستگان،مستمری‌ بگیران و از کارافتادگان و همچنین افراد و خانواده‌ های تحت تکفل را از وظایف اصلی این سازمان نام برد و ادامه داد:ارائه خدمات غیر حضوری و اینترنتی در قالب نهضت تامین اجتماعی الکترونیک به عنوان مهم ترین استراتژی سازمان است.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی هرمزگان در ادامه افزود:این طرح تحول آفرین قرار است در چند گام انجام شود که در گام نخست ارسال لیست غیرحضوری ازطریق اینترنت، ابلاغ الکترونیکی و پرداخت غیرحضوری حق بیمه کارگران، رانندگان و حرفه هاو مشاغل آزاد در استان هرمزگان اجرایی شده است.
حیدری بلوکی از دریافت اینترنتی لیست حق بیمه و ابلاغ الکترونیک آن به عنوان خدمات غیر حضوری سازمان با هدف تسهیل در ارتباط و تعامل با کارفرمایان و بنگاه های اقتصادی خبرداد.
وی به پذیرش کارفرمایان به عنوان شریک اجتماعی اشاره داشت و بر پرداخت به موقع حق بیمه و اعلام دستمزد واقعی  بیمه شدگان در لیست بیمه تاکید کرد.
حیدری با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 700هزار جلد دفترچه بیمه در هرمزگان صادر و تامین اعتبار شده است،ادامه داد:سامانه صدور دفترچه متمرکز در همه 16 شعبه تامین اجتماعی در استان فعال شده است و در آینده نیز طی یک برنامه زمان بندی و پس از فراهم شدن زیرساخت های فناوری اطلاعات، دفترچه الکترونیک صادر می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که تمام افرادی که مشمول قانون تامین اجتماعی در استان هستند، تحت پوشش قرار بگیرند و بتوانند از مزایای آن برخودار باشند.

منبع:تسنیم

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید