خبر فوری

دیدار معلم و شاگردان پس از 31 سال

هرمزبان: معلمی پس از 31 سال شاگردان و دانش آموزان قدیمی خود را پیدا و از نزدیک با ایشان دیدار کردند.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حاج عباس رنجبر یکی از فرهنگیان و معلمان خوشنام و خوش سابقه ساکن شهرستان سیرجان در دهه 60 بعد از فارغ التحصیلی از مرکز تربیت معلم در سال 1363 به همراه یکی از همکارانش آقای علی زیدآبادی به عنوان معلم در روستای شهید پرور پارت از توابع شهرستان منوجان استان کرمان معرفی و به تعلیم و تربیت دانش آموزان محروم روستا مشغول شدند.

این معلم جوان عاشقانه همگام مرخصی یک شبانه روز با پای پیاده از آخرین روستای پشتکوه به نام گشمیران به قصد باسواد کردن کودکان محرومی که از ابتدائی ترین امکانات نیز برخوردار نبودند مسیرهای صعب العبور که هر آن ممکن بود آسیب های فراوانی از ناحیه حیوانات درنده و وحشی نیز ببیند به روستای پارت آمده و با سکونت در حسینه مسقر و با حضور در مدرسه کپری به هدایتگری و روشنگری شاگردانش می پرداخت.

روحیه مردمی،عشق به خدمت،تعهدسازمانی ،وجدان اخلاقی،ساده زیستی از خصوصیات بارز این معلم فداکار بود که توانست با وجود مشکلات فراوان و عدیده ای دلسوزانه نعمت آگاهی و بینش و دانش را به کودکان محروم سر لوحه کار خود قرار دهد.

عباس رنجبر این معلم نمونه در کنار آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان در بیداری و روشنگری جوانان و پدران با فرهنگ جبهه و دفاع مقدس و رساندن پیام بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) و لبیک گفتن به فرمان امام نیز در کنار برادران پاسدار و روحانیت مبارز کوشیدند زمینه حضور خیلی از دانش آموزان و مردم روستای پارت را به جبهه های نبرد حق علیه باطل فراهم نمایند و در این مسیر چهار تن از شاگردانش به نامهای علی مسلمی،محمود مسلمی ،جواد مسلمی و علی غلامی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

عباس رنجبر این معلم دهه 60 بعد از سی سال گذراندن خدمت مقدس در آموزش و پرورش در پست ها و سننگر های مختلف در پست مدیریت دبیرستان شاهد در شهرستان سیرجان در سال 91 به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

گذر ایام و روزگار توانست با پیگیری های فراوان از شهرها و مناطق تدریسی که در سالهای دهه 60 داشتند از سیرجان به قصد رفتن به آن مناطق و پیدا کردن و دیدار با شاگردان خود خارج شده و بعد از پیدا کردن شماره تماس یکی از شاگردان خویش که آنهم حکایتی بس شیرین و طولانی داشته ، امروز بعد از 31 سال توانست شاگردان کلاس سوم سال 63 دبستان توحید پارت را این بار در شهر هشت بندی از توابع شهرستان میناب استان هرمزگان پیدا و از نزدیک با ایشان دیدار نمایند.

دیدار از نزدیک،ذکر خاطرات روزهای خوش دبستان،مشاهده عکس ها و تصاویر خاطره انگیزی از آن سال به همراه داشت که به سختی می توانستی عکس خود با این همه تغییر چهره پیدا کنی،یاد و خاطره شهدا وآنهایی که دیگر از آنها فقط عکسی و خاطره ای بیش نبود و قطرات اشکی که به یاد و نامشان از چشمان معلم برگونه هایش می چکید ،یاد و خاطره پیرمرد عاشق پیشه شهادت که در شلمچه آسمانی شد مثل برق گذشت.

ایشان سال 63 ،دانش آموزان آن سال و خونگرمی و مهمان نوازی اهالی روستای پارت را از شیرین ترین روزها و سالهای ماندگار و خاطره انگیز در تقویم کاری خود عنوان نمود.
دیدن چهره ها و آشنا شدن با سرنوشت و مسئولیت برخی از شاگردان برق شادی و شعف را در چهره ایشان رقم زد.

ایشان با اظهار خوشحالی از حسین مسلمی یکی از شاگردان خود که هم اکنون به عنوان همکار و در پست مدیریت دبیرستان شبانه روزی ابوریحان هشت بندی مشغول بوده خواست عاشقانه برای سرنوشت تک تک دانش آموزان دل بسوزاند و لحظه ای آن ها را به حال خودشان وا نگذارد و بیان داشت تعلیم و تربیت نسل جوان فرصتی است الهی که خداوند به ایشان عطا نموده است و که لحظه ای قصور و کوتاهی خطرات جبران ناپذیری را به همراه دارد و معلمی را نه به عنوان شغل بلکه به عنوان عشق و ایثار و فضیلت بداند.

تصاویر این خبر متعاقباً منتشر خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 3943144

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید