خبر فوری

قدرت اله حاجی زاده: دهیاری و شوراها حق واگذاری زمین به مردم را ندارند

هرمزبان:رئیس دادگستری شهرستان بستک در نشست شورای حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی گفت : دهیاری و شوراها به هیچ عنوان حق واگذاری زمین به مردم را ندارند . 

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،قدرت اله حاجی زاده گفت : ضابطین قضائی و ادارات صاحب عرصه دولتی جهت جلوگیری از هر گونه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی بایستی گزارشات به موقع خود را به دادستان و مراجع قضائی اعلام کنند .

حاجی زاده افزود : آموزش دهیاران و شوراها در این رابطه از ضروریاتی است در جامعه احساس می شود و از تصرفات اراضی خارج از محدود روستا نیز جلوگیری می شود .

رئیس دادگستری شهرستان بستک تاکید کرد : دهیاری ها و شوراهای اسلامی به هیچ عنوان حق واگذاری زمین به روستاییان را ندارند و در صورت ارتکاب جرم دستگاه قضایی با متخلفین برخورد می نماید . وی همچنین گفت : ادارات و سازمانها و نهادهای دولتی حق ارائه خدمات زیر بنایی از قبیل جاده ، آب و برق در اراضی فاقد مجوز قانونی و اراضی تصرفی ندارند و قانون گذار برای مدیران خاطی مجازات انفصال از خدمات دولتی در نظر گرفته است .

رئیس دستگاه قضا شهرستان بستک یادآور شد : دستگاه قضا عزم جدی بر مبارزه با هرگونه زمین خواری و سواستفاده از اراضی ملی و منابع طبیعی دارد .

گفتنی است شورای حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی به ریاست رئیس دادگستری و با حضور فرماندار و برخی دستگاههای متولی جهت جلوگیری از زمین خواری و رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی برگزار می شود .

گزارش از: سید ابراهیم کوخردی – بستک آنلاین

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید