خبر فوری

مسئول جهاد کشاورزی: ۲ هزار تن رطب در هشت بندی برداشت شد

هرمزبان:مسئول جهاد کشاورزی هشت بندی از برداشت ۲ هزار تن رطب در منطقه هشت بندی شهرستان میناب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،عون نکویی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد میزان برداشت رطب از نخیلات منطقه هشت بندی در شهرستان میناب بیان داشت: برداشت رطب که از اوایل تیرماه آغاز شده است تاکنون ادامه دارد واز ابتدای فصل برداشت رطب در هشتبندی تاکنون دو هزار تن رطب از نخیلاتی چون آل مهتری، خنیسی، کریته، شکری و کلک سرخ به صورت تازه خوری برداشت شده است.

وی همچنین بیان داشت: برداشت رطب در هشتبندی از اواخر خرداد با نوع آلمهتری آغاز و تا اواسط مهرماه با نوع رطب هلیلی به پایان می رسدو سطح زیر کشت نخلستان ها در هشت بندی ۲ هزار هکتار است که پیش بینی می شود از هر هکتار ده تن محصول برداشت شود.

وی یادآور شد: مساحت زیر کشت امسال نسبت به سال قبل هیچ تغییری نکرده و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت ۲۰ هزار تن رطب از نخلستان های هشت بندی برداشت شود.

مسئول جهاد کشاورزی هشت بندی ، مهمتری مراکزبرداشت رطب و خرما در هشت بندی را شهر هشت بندی، دهستان چراغ آباد و روستاهای حامین ، مجتمع امام، ریگ دراز، کهورتاک، هشت بندی دو ، بندک، چاه غربال و انجیرک عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: نخل های موجود در هشت بندی ارقامی چون آلمهتری، مرداسنگ، کریته، خنیسی، مضافتی، حلیلی و شاهونی هستند.

نکویی مهمترین مشکل نخلداران را در هشت بندی نبود کارخانجات فرآوری و بسته بندی عنوان کرد و افزود: به دلیل نبود صنایع کشاورزان در بازاریابی محصولات با مشکل مواجه هستند و  بسیاری از محصول  نخلداران یا در زمین تلف می شود و یا به گاوداری ها ارسال می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید