خبر فوری

امام جمعه شهرستان قشم: مبارزه با استکبار تعطیلی بردار نیست/مرکز دائمی فرهنگی قرآنی در قشم ایجاد شود

هرمزبان:امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به مفید بودن برگزاری نمایشگاه‌های قرآن در کشور ، بر تلاش مسئولان برای ایجاد مرکز دائمی فرهنگی و قرآنی در جزیره قشم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حجت الاسلام والمسلمین رضاجوکار در خطبه های نماز جمعه این شهرستان  با بیان اینکه اعلام زمان  عید منوط به رویت ماه است، اظهار داشت:با وجود استقرار و رصد بالغ بر 150گروه استهلال در ایران ماه رویت نشد ، در نتیجه فردا روز عید اعلام شد.
وی افزود:متاسفانه برخی افراد به بهانه وحدت مطالبی بیان می کنند که ناشی از کج فهمی ها و بد فهمی ها و کج روی های عامدانه آنان است.
حجت الاسلام والمسلمین جوکار با بیان مطالبی در باب توصیه به تقوا، مومنان را به کنترل هوای نفس سفارش کرد و بیان داشت: اگر انسان تابع هوای نفس باشد نسبت به حق و عدالت بی توجه می شود.
خطیب جمعه شهرستان قشم، عنوان کرد: همانگونه که در ماه رمضان شیطان از زندگی مومنان به دور بود باید این روال دور بودن از شیطان و تقرب به درگاه الهی و جلب رضایت خداوند از انسان ادامه یابد.
وی به بحث توافقات هسته ای صورت گرفته در هفته گذشته پرداخت و ضمن تشکر از دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای با دلسوزی، شجاعت، امانتداری و صبر و با حفظ خطوط قرمز ترسیم شده توسط رهبری انقلاب مذاکرات را به پیش بردند و دولت های استکباری جهان را مجبور کردند در برابر خواست ملت سر افراز ایران زانو بزنند و ایران هسته ای را بپذیرند.
امام جمعه قشم تصریح کرد: بار سنگین مسئولیت رهبری و هدایت این مذاکرات بر دوش مقام معظم رهبری بود و ایشان تمام اوضاع مذاکرات را رصد و مدیریت می کردند و دولت و تیم مذاکره کننده مطابق خطوط قرمز ترسیم شده از جانب ایشان برای به انجام رساندن توافق در صحنه حضور پیدا می کردند.
جوکار به جواب نامه رئیس جمهور توسط رهبری اشاره کرد و گفت: نامه رهبری دارای نکات مهمی بود و ایشان از مسئولان خواستند در متن توافق دقت شود که آنگونه که مد نظر جمهوری اسلامی است نگاشته شده باشد و در صورت تصویب آن در کشور ،از نقض عهدهای مکرر طرف مقابل جلوگیری شود.
وی درباره روابط آینده ایران و آمریکا اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مبارزه با استکبار تعطیلی بردار نیست زیرا مبارزه با استکبار یک آموزه قرآنی است و آمریکا نماد استکبار است و تا زمانی که آمریکا از خوی استکباری خویش دست بر نداشته است باید منتظر فریادهای استکبار ستیز ملت ایران باشد.
امام جمعه شهرستان قشم در ادامه به 26 تیرماه سال 59 و تاسیس شورای نگهبان توسط امام راحل اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان حافظ اسلامیت و پاسبان قانون اساسی کشور و موظف است همه قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی را بررسی کند که مغایر با اسلام و قانون اساسی کشور نباشند.
جوکار تائید صلاحیت و نظارت بر حسن انجام انتخابات را از دیگر وظایف شورای نگهبان دانست و با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: برگزاری انتخابات متعدد افتخار جمهوری اسلامی ایران است و  نشان دهنده دموکراسی و مردم سالاری دینی است که مردم می توانند آزادانه درباره مسائل کلی و جزئی خود تصمیم می گیرند و انتخاب می کنند.
امام جمعه قشم به نمایشگاه قرآن قشم اشاره کرد و گفت: نمایشگاه قران یک تحول و رویداد عظیم قرانی در جزیره است و باید این حرکت قرآنی استمرار داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید