خبر فوری

امام جمعه میناب: عقب‌ماندگی میناب ریشه در تنگ‌نظری و حسادت‌ها دارد

هرمزبان:امام جمعه میناب گفت: خُردنگری، کوتاه‌نظری و حسادت موجب شده تا میناب در بسیاری از حوزه‌ها عقب بماند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه میناب با اشاره به دیدار رمضانی هیئت دولت بامقام معظم رهبری و بازخوانی عهدنامه مالک اشتر و شرح و تبیین فرازهایی از فرمان راهگشای امیرمؤمنان به مالک اشتر توسط رهبر معظم انقلاب به بیان وی‍ژگی‌های هدایت جامعه از منظر مولای متقیان پرداخت و اظهار داشت: راه نجات همه جوامع در عمل به عهدنامه امیرالمومنین علی (ع) است.

وی در ادامه خطبه‌ها با بیان این که توسعه، آبادانی و رونق بندرعباس با پول و هزینه، نیروی انسانی و آب میناب حاصل شده است، افزود: سرمایه پشت دروازه‌های میناب معطل است.

این مسئول اظهار داشت: خرد نگری، کوتاه‌نظری و حسادت موجب شده تا میناب در بسیاری از حوزه‌ها عقب بماند.

وی در ادامه با ذکر این مطلب که عده‌ای در میناب دو سال است در انتظار اخذ مجوز یک موسسه خیریه هستند، افزود: سخت‌گیری‌های بی‌جا و تنگ‌نظری ضربه‌های زیادی به میناب به عنوان دومین شهر استان با قابلیت‌های فراوانش وارد کرده است.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان و بیان این مطلب که در جمهوری اسلامی هر ارگان، نهاد و سازمان و فرد بیشترین کارآیی دارد بیشتر از سوی دشمن مورد هجمه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان مفیدترین نهاد در جمهوری اسلامی است، یادآور شد: شورای نگهبان مسئول حفظ خط قرمزهای نظام است.

امام جمعه میناب در ادامه با اشاره به موضوع انتخابات اظهار داشت: کسانی که قصد ورود به عرصه انتخابات دارند اتحاد مردم میناب را خدشه‌دار نکنند.

وی افزود: از افرادی قصد ورود به عرصه انتخابات را درند استدعا داریم بین مردم میناب تفرقه ایجاد نکنند.

معتمدی‌فر در ادامه با ذکر این مطلب که همه مردم در میناب قوم و خویش هستند، تصریح کرد: نباید کاری کرد که مردم در خانه‌هایشان چند سفره پهن کنند و همدیگر را به چپ و راست و رادیکال تقسیم کنند.

خطیب جمعه میناب همچنین به هزینه‌های کاندیداها در انتخابات اشاره کرد و افزود: هزینه‌های گزاف در تبلیغات اگر از خود افراد است اسراف و اگر از هزینه‌های بیت‌المال باشد خیانت است.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از خطبه‌ها موضوع مذاکرات هسته‌ای و پیروزی جمهوری اسلامی در گام نخست را مورد بحث قرار داد و گفت: هر تجزیه و تحلیلی در این زمینه باید در قالب نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری بگنجد.

وی اضافه کرد: هر تجزیه و تحلیلی که زیر چتر همدلی و همزبانی نباشد به معنای حرکت بر خلاف رهبری است.

معتمدی‌فر موفقیت در این مرحله از مذاکرات را مدیون راهنمایی و توصیه‌های رهبری دانست و گفت: احدی حق ندارد نقش رهبری در این راستا را کمرنگ کند.

وی بیان کرد: گروه‌های سیاسی، احزاب و اقشار مختلف باید در حفظ منافع ملی یکپارچه باشند.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فشار تحریم‌ها را گروه خاصی تحمل نکرده، اظهار داشت: جشن پیروزی هسته‌ای جشنی ملی است و به گروه خاصی تعلق ندارد.

 

منبع:خبرگزاری فارس(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید