خبر فوری

اقامه نماز عید سعید فطر در مصلی جزیره کیش

هرمزبان: نمازعید سعید فطر به امامت حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش در مصلی این جزیره اقامه می شود .

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،همزمان با سراسر کشور و به مناسبت حلول ماه شوال، نمازعید سعید فطر به امامت حجت الاسلام حسن علیدادی ساعت 6:30 با حضور مردم مومن و با تقوا در محوطه مصلی کیش برگزار می شود.

براساس اقدام های صورت گرفته ، 30 دستگاه مینی بوس آماده سرویس دهی به نمازگزاران از ایستگاه های تعیین شده خواهد بود .

این خودروها از ساعت پنج و سی دقیقه صبح نمازگزاران را از ایستگاه های پایگاه هوایی ،کمپ سحر،شهرک کارگاهی ، کیش گاز، گیلان کیش ،مسجد امام حسن مجتبی (ع)٫ کمپ کارکنان و بازار مرجان ،شباویز ، بازار پردیس ،مجتمع بانک ها ، بندرگاه ، ششصد دستگاه ، مسجد خاتم الانبیا(ص) ، بازار سفین و فاز آ میرمهنا به محل برگزاری نماز انتقال می دهد .

در پایان مراسم زکات فطریه روزه داران نیز ازطرق پایگاه های مشخص درمحل اقامه نماز جمع آوری می شود .

* اعلام میزان زکات فطریه در کیش

امام جمعه کیش در گفت وگو با ایرنا ،میزان زکات فطریه امسال برای هر نفر که قوت آنها گندم بوده را 80 هزار ریال و برای آنان که قوت غالب آنها برنج است را 180 هزار ریال برای هر نفر عنوان کرد .

حجت الاسلام حسن علیدادی افزود : کفاره افطار عذری (غیرعمد) برای هر روز 20 هزار ریال و کفاره افطار عمدی به ازای هر روز 620 هزار ریال است .

امروز جمعه سی امین روز از ماه مبارک رمضان است .

 

منبع: ایرنا (لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید