خبر فوری

برگزاری پنجمین «اعتکاف رمضانیه» دانش آموزی در بندرعباس

هرمزبان:رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان هرمزگان گفت: پنجمین دوره «اعتکاف رمضانیه» ویژه دانش‌ آموزان از شب ۲۷ ماه مبارک رمضان در دو سطح پسران و دختران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علی متین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: در این دوره از اعتکاف رمضانیه، 300 دانش آموز پسر و دختر هرمزگانی حضور دارند که برنامه‌ریزی‌های آموزشی و فرهنگی دختران برعهده اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان هرمزگان قرار دارد.
وی در ادامه بیان کرد: تشکل دانش‌آموزی انجمن‌های اسلامی دانش آموزان هرمزگان هرساله میزبان اعتکاف رمضانیه دانش آموزان با رویکرد زمینه‌سازی بسترهای زمانی و مکانی در راستای ترویج معنویت و افزایش معرفت دینی در بین دانش‌آموزان است.
رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان هرمزگان افزود: این تشکل دانش‌آموزی هرساله به منظور تربیت معرفتی و معنوی اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، در جهت پاسخگویی به سئوالات دینی نوجوانان و جوانان، تقویت روحیه معنوی، تزکیه و تهذیب نفس در بین دانش‌ آموزان، با حضور مبلغین حضور فعال و پررنگ دانش‌آموزان در برنامه‌های مذهبی را رقم می زند.
متین گفت: از جمله رئوس برنامه اعتکاف رمضانیه را می توان به برگزاری شب احیاء، حلقه‌های معرفتی دینی و سیاسی با حضور دانش‌آموزان و مربیان با موضوعیت ماه مبارک رمضان، ولایت مداری، جلسات حفظ و ختم قرآن، بیان احکام و معارف ویژه نوجوانان و جوانان، برپایی نمایشگاه، برپایی نماز جماعت، مراسم دعا و مناجات اشاره کرد.
این مسئول در حوزه دانش آموزی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان مقدمه‌ای است برای درخشش نور قرآن‌کریم بر قلب انسان مومن، تصریح کرد: براساس تاکیدات حجت الاسلام علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان براجرای طرح سراسری حفظ سوره انسان، این دوره از اعتکاف رمضانیه به حفظ این سوره قرآن اختصاص دارد.
وی، محوریت قرآن را محوریت ارزش‌های اعتقادی و تقویت برنامه‌های مذهبی، دینی و عبادی برشمرد و عنوان کرد: ماه مبارک رمضان یک ماه سرنوشت‌ساز برای همه‌ی ما محسوب می‌شود بنابراین انسان هر چه طهارتش بیشتر باشد سهم او از قرآن‌کریم بیشتر خواهد بود.
رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان هرمزگان مکان برگزاری اعتکاف دختران را مسجد کوثر سازمان آموزش و پررورش و پسران را در مسجد نبی اکرم(ص) چهارراه مصلی اعلام کرد.
متین خاطرنشان کرد: پنجمین دوره «اعتکاف رمضانیه» ویژه دانش‌آموزان هرمزگان با مشارکت سازمان دانش آموزی، هلال احمر، بسیج و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان هرمزگان برگزار می شود.
انتهای پیام/تسنیم

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید