خبر فوری

مردم کیش خشم و انزجار خود از رژیم غاصب صهیونیست را به نمایش گذاردند

هرمزبان:مردم و مسوولان جزیره کیش اعم ازشیعه و سنی با حضور در راهپیمایی روز قدس ضمن دفاع از حقانیت مردم فلسطین و انزجار از اقدامات رژیم جعلی اسراییل خواستار وحدت و همدلی مردم سراسر جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شدند .

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان روز قدس نامگذاری شده است ، مسوولان و شهروندان جزیره کیش در هوایی بسیار گرم ،همگام با مردم دیگر شهرهای کشور با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس با مشت هایی گره کرده ، ندای مطلومیت مردم فلسطین را فریاد زدند.

روزه داران مومن ،ساعت 11:45 دقیقه امروز از میدان لارک محل آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس به سمت مسجد خاتم الانبیا (ع) حرکت کرده و با سردادن شعارهای ، مرگ بر داعش و انگلیس ، قدس مقدس قبله مسلمین ، یا ایها المسلمون اتحدو اتحدو ، القدس لنا ، بیت المقدس قبله مسلمین رها شود از سلطه غاصبین ،رژیم اشغالگر فلسطین باید شود محو ز روی زمین ، اقدامات رژیم جعلی صهیونیست در تجاوز به سرزمین مقدس فلسطین و کشتار زنان و کودکان بیگناه فلسطین را محکوم کردند.

آنها یک بار دیگر دوشادوش با امت اسلامی دیگر کشورها یکصدا برضد استکبار فریاد دادخواهی سر داده و رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست ها را خواستار شدند .

راهپیمایان با مشت های گره کرده و سردادن فریاد مرگ بر اسراییل ، مرگ بر آمریکا و داعش و حمل تصاویری از رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین دست نوشته هایی با مضمون روز قدس ، روز حیات اسلام است ، روز قدس روز اسلام است ، نفرت و انزجار خود از جنایات رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

به گزارش ایرنا ، مدیرعامل منطقه آزاد کیش ، امامان جمعه و امام جمعه اهل سنت نیز در این راهپیمایی با محکوم نمودن جنایات ددمنشانه صهیونیست ها علیه مردم بی دفاع، خواستار واکنش مجامع بین المللی و سازمان های حقوق بشر در مقابل این اقدامات شدند .

در پایان این مراسم و پیش از برگزاری نماز جمعه ، قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس در حمایت از مردم فلسطین قرائت و با ندای تکبیر راهپیمایان تایید شد.

در پایان مراسم ، راهپیمایان با حضور در مسجد خاتم النبیا (ص) در نماز پرشکوه جمعه شرکت کردند.

راهپیمایی روز قدس امسال علاوه بر کلان شهر تهران در 770 شهر ایران و شماری از کشورهای خارجی نیز برگزار شد.

در 16 مرداد سال1358 پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای رژیم صهیونیستی امام خمینی (ره) در ابتکایر ماندگار از مسلمانان جهان خواست با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین به نمایش بگذارند./ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید