خبر فوری

ندای الغوث و الهی العفو مردم هرمزگان در شب قدر بیست و یکم

هرمزبان:ندای ‘الغوث الغوث’ و ‘الهی العفو ‘ مردم هرمزگان همنوا با سراسر کشور در شب قدر بیست و یکم در جای جای استان طنین انداز شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،مردم سراسر استان هرمزگان در مساجد ، حسینیه ها ، بقاع متبرکه و مصلی ها حضور یافته و تا سحر به مناجات و راز و نیاز با معبود پرداخته و برای خویش و دیگران طلب مغفرت و برکت کردند.

در این آیین مداحان و سخنرانان منابر در فضل و مناقب امیرمومنان علی (ع) و همچنین اهمیت و جایگاه عظیم شب قدر سخن گفتند و بعد از آن ، آیین عزاداری ویژه شهادت حضرت علی (ع) را انجام دادند و با قرائت دعای جوشن کبیر و بر سر گرفتن قرآن کریم ، آیین ویژه دومین شب از شب های قدر را برپا کردند و برای سلامتی مردم مسلمان جهان که این روزها در زیر فشار دشمنان قرار دارند ، دست به دعا برداشتند.

در شهر بندرعباس نیز در مراسم معنوی شب قدر که در بارگاه ملکوتی امامزاده سید مظفر(ع) ، گلزار شهدا ، سیدکامل(ع) ، شاه محمد تقی(ع) و سایر مساجد و حسینیه های این شهر برگزار شد ، اقشار مختلف مردم تا سحرگاه امروز به دعا و راز و نیاز با خدا پرداختند.

آیین قرآن خوانی ، قرآن به سرگذاشتن ، خواندن دعاهای جوشن کبیر (صد بند) ، مجیر، افتتاح و دعاهای مستحبی و نمازهای قضا و نماز 100رکعتی از آیین های شب قدر بود که مردم موحد این شهر به جا آوردند.

همچنین در این شب قدر شماری از مردم اقدام به اهدای خون در پایگاه های سیار انتقال خون هرمزگان که در جایگاه های برگزاری مراسم قدر دایر شده بود ، به بیماران نیازمند بویژه بیماران تالاسمی کردند.

همچنین در این شب های معنوی پایگاه های جذب حامی ایتام از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان به صورت سیار در جایگاه های برگزاری مراسم های قدر دایر شده و به نام نویسی و حمایت از ایتام می پردازند.

تهیه غذای سحری در برخی از مساجد و حسینیه ها برای شب زنده داران ، از دیگر برنامه های شب های قدر بود.

گفتنی است به مناسبت ماه مبارک رمضان 900 مبلغ دینی از استان های قم ، خراسان رضوی و اصفهان به مناطق مختلف استان هرمزگان اعزام شدند./ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید